شورای شهر

پیام تسلیت سید ابراهیم امینی در پی شهادت محسن فخری‌زاده

به گزارش شوراآنلاین، سید ابراهیم امینی نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران طی پیامی ضمن تسلیت شهادت دکتر محسن فخری‌زاده دانشمند برجسته هسته‌ای کشورمان، بر لزوم پیگیرد حقوقی مسببان و عاملان این جنایت در مجامع بین‌المللی تاکید کرد. متن این پیام به شرح زیر است:

بسم الرب الشهدا و الصدیقین

انجام عملیات تروریستی در آبسرد دماوند که متاسفانه به شهادت یکی از برجسته‌ترین دانشمندان خدوم و تاثیرگذار کشورمان منجر شد، ضمن آنکه نشان از نهایت کوردلی و عناد دشمنان دیرین این مرز و بوم با کشورمان ایران و مردمانش دارد، از مصادیق بارز تروریسم دولتی و جنایتی نابخشودنی است.

در این شرایط که رژیم‌های تروریست منطقه‌ای و جهانی از هیچ تلاشی برای حذف فیزیکی دانشمندان و سرداران مرتبط با نیروهای امنیتی و دفاعی ما فروگذار نیستند تا به خیال خام خود مانع پیشرفت امور امنیتی و دفاعی ما شوند، ضروری است نهادهای امنیتی با دقت و حساسیت هرچه بیشتر به حراست از جان این عزیزان بپردازند.

این مهم زمانی بیش از پیش‌ جلوه‌گر می‌گردد که مشاهده می‌کنیم ائتلاف عربی – صهیونیستی خود را بازنده رقابت با ملت ایران دیده و پس از تحمل شکست‌های متعدد در مقابل کشورمان در عرصه‌های دیپلماسی و امنیتی به‌ویژه پس از تحولات سیاسی اخیر در ایالات متحده و بیم قوت گرفتن پیروزی‌های دیپلماتیک کشورمان در تلاشند تا با اقداماتی از این دست کشورمان را به ورطه جنگی ناخواسته کشانده و از مسیر دیپلماسی و گفت‌وگو دور سازد.

اینجانب ضمن عرض تسلیت به‌مناسبت شهادت دکتر محسن فخری‌زاده و محافظ ایشان به خانواده ایشان، مجموعه فعالان عرصه انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای و جمیع هموطنانمان، امیدوارم قوای مجریه و قضاییه با جدیت و اهتمام تمام نسبت به پیگیری حقوقی این عملیات تروریستی که ناقض بسیاری از اصول حقوقی و معاهدات بین‌المللی است، در مجامع حقوقی بین‌المللی و جهانی اقدام نمایند.

سید ابراهیم امینی
نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا