اجتماعی و فرهنگیصفحه اصلی

تاکید شهردار تهران بر عدم انتخاب های فردی یا سیاسی در جذب دستیار مدیران 

شهردار تهران با تاکید بر پرهیز از انتخاب های فردی، سلیقه ای و سیاسی در بکارگیری افراد گفت: در فرایند جذب دستیار مدیران شهرداری تلاش داریم ضمن بهره گیری از خرد جمعی و روش های تخصصی، ارزیابی های کارشناسی را با همکاری دانشگاه های علامه طباطبایی، الزهرا و تهران و تجربیات متخصصین داخلی انجام دهیم تا افراد شایسته برای کمک به مدیریت شهری دعوت به همکاری شوند.

به گزارش شوراآنلاین و به نقل از روابط عمومی معاونت توسعه منابع انسانی شهرداری تهران، پیروز حناچی در بازدید از فرایند کانون های ارزیابی در خصوص ویژگیهای دستیار مدیران شهرداری تهران، اظهار داشت: تلاش بر این است شرایطی فراهم شود تا افرادی که بر اساس خرد جمعی و تخصصی نخبه تلقی می شوند و در مجموع نخبه ترین افرادی که طبق فراخوان شرکت کرده اند برای کمک به مدیران ارشد انتخاب شوند.

وی با بیان اینکه افرادی که مورد ارزیابی قرار می گیرند باید قابلیت های مختلفی داشته باشند، افزود: صرفا دارابودن مدرک تحصیلی از دانشگاه معتبر کافی نیست. بلکه قابلیتهای فردی، میزان هوش و حضور ذهن، شخصیت افراد نیز بسیار موثر است.

شهردار تهران تاکید کرد: تلاش شده در این فرایند ارزیابی علاوه بر قابلیت های اکتسابی افراد، قابلیتهای شخصیتی و مهارتی آنان نیز مدنظر قرار گیرد و در یک شرایط یکسان رقابتی را فراهم کنند که بهترین ها انتخاب شوند. البته بهترین افراد لزوما مدیر نمی شوند اما به معنای واقعی به عنوان دستیار مدیران در شرایط سخت شهرداری یاریگر مدیران می شوند. اکنون نیز که شهرداری سخت ترین شرایط را تجربه می کند این افراد برای کمک به شهرداری دعوت می شوند.

به گفته حناچی، آنچه اکنون در فرایند کانون ارزیابی مدیران صورت می گیرد، جمع بندی تجارب بسیاری از سازمانهای داخل کشور و استفاده از تخصص های ارزیابی و خرد جمعی است تا بهترین ها را انتخاب کنند.

شهردار تهران تصریح کرد: کاری که ما در کانون ارزیابی انجام می دهیم باید به وجدان عمومی نزدیک باشد به طوری که هم عقل سلیم جامعه بپذیرد که روند صحیحی طی شده و هم ارزیابی شوندگان چنین حسی را داشته باشند.

حناچی با اشاره به مرسوم نبودن این روش در شهرداری تهران گفت: تاکنون انتخاب افراد برای تصدی پستها بیشتر به صورت فردی بوده است. اما به نظر می رسد بهره گیری از خرد جمعی و روش های تخصصی نتیجه بهتری خواهد داشت.

وی تاکید کرد: شهرداری تهران باید این فرایند را تا انتها به درستی پیش ببرد تا ادامه پیدا کند و این روش به الگوی پایدار در شهرداری تبدیل شود.

شهردار تهران خاطرنشان ساخت: علاوه بر سازمانهای داخلی، بسیاری از سازمانها در جهان نیز از این شیوه استفاده می کنند. به عنوان نمونه پلیس لندن برای ایجاد تحول سازمانی با بهره گیری از توانمندی نخبگانی که با روش های مشابه فرایند کانون ارزیابی انتخاب شدند.

حناچی در پاسخ به این سوالی در خصوص میزان تاثیر جذب این نیروها در افزایش کیفی نیروهای شهرداری گفت: این کار اگر به طور مستمر تداوم یابد قطعا تاثیر زیادی خواهد داشت. ضمن احترام به همه همکارانم و تلاش های آنان، باید یادآور شوم که در شهرداری تهران نمی توانیم ادعای دارابودن کیفی ترین و جامع ترین نیروها را داشته باشیم زیرا اساسا ما تاکنون این فرایند را طی نکرده بودیم و افراد بیشتر بر اساس سلایق و روابط انتخاب شده بودند و حتی فراخوانی نیز نداشتیم.

وی افزود: شرایط فراخوان و ارزیابی های عمومی این چنینی شرایط رقابت عادلانه و کیفی را بین افراد فراهم می کند و مطمئنم نتیجه بهتری خواهد داشت.

شهردار تهران هر گونه قضاوت در خصوص سیاسی بودن نیروها و… را تا زمان مشخص شدن نتایج جذب دستیار مدیران غیرعادلانه دانست و افزود: اساسا بررسی آیتم های سیاسی در این فرایند موضوعیتی ندارد. جذب افراد بر اساس ارزیابی های کارشناسی و تخصصی صورت می گیرد و بر مبنای چارچوب های تعیین شده در سازمان های تخصصی با همکاری دانشگاه های علامه طباطبایی، الزهرا و تهران و تجربیات متخصصین داخلی این فرایند انجام می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا