شورای شهرصفحه اصلی

رسیدگی به تخلفات احتمالی شرکت‌های پیمانکاری طرف‌ قرارداد با شرکت شهربان و حریم‌بان/ انتقاد از عدم پرداخت اضافه کاری تا بیمه نشدن کارگران پیمانکاری

رئیس فراکسیون کارگری شورای شهر تهران خواستار رسیدگی هرچه سریعتر به وضعیت کاری نیروهای شاغل در شرکت شهربان و حریم‌بان شهرداری تهران شد.

به گزارش شوراآنلاین، «افشین حبیب‌زاده» رئیس فراکسیون کارگری شورای شهر تهران در پاسخ به سوالی درباره شرایط کاری نیروهای پیمانکاری شرکت شهربان و حریم‌بان گفت: حدود یک ماه پیش در تذکری به وضعیت نیروهای شاغل در شرکت شهربان و حریم‌بان اشاره و خواستار رسیدگی به وضعیت آن‌ها شدم. پس از آن نمایندگانی از کارکنان این شرکت طی جلساتی درخواست رسیدگی به این وضعیت شدند.

او با اشاره به اهم مشکلاتی که توسط نمایندگان کارکنان این شرکت‌ها مطرح شده است، گفت: عدم پرداخت اضافه کاری و تعطیل کاری بر خلاف قانون کار توسط پیمانکار، عدم ارائه البسه کار در موعد مقرر توسط پیمانکار، عدم پرداخت به موقع حق بیمه توسط پیمانکار و نبود نظارت از سوی شرکت شهربان از جمله مواردی است که باید در اسرع وقت رسیدگی شود.

حبیب‌زاده بر لزوم پرداخت کامل و منظم حق بیمه کارگران از سوی شرکت‌های پیمانکار تاکید کرد و گفت: عدم پرداخت به موقع حق بیمه توسط پیمانکار از جمله مواردی است که از سوی نیروهای خدوم شهربان و حریم‌بان مطرح شد، از این رو ضروری است شرکت شهربان و حریم‌بان به عنوان کارفرما در هنگام تایید صورت وضعیت پیمانکار لیست کامل بیمه کارگران را دریافت و تطبیق دهد و در صورتی که اشکالاتی در لیست بود، از صورت وضعیت کم و راسا به شرکت بیمه پرداخت کند.

رئیس فراکسیون کارگری شورای شهر تهران با بیان اینکه در شرایط کرونایی حاضر دسترسی به اقلام بهداشتی از حقوق اولیه کارگران است، تصریح کرد: طبق ادعای نیروهای شهربان، پیمانکاران این مجموعه برخلاف دستورالعمل‌های بهداشتی صادره از سوی معاونت منابع انسانی شهرداری، اقلام بهداشتی و حفاظت فردی مناسب را با توجه به شیوع بیماری کرونا در اختیار نیروهای خود قرار نمی‌دهند که این عمل باید هرچه سریعتر و به جدیت مورد پیگیری قرار گیرد.

او به تهدید به تعدیل نیرو توسط پیمانکاران نیز اشاره کرد و گفت: در شرایط سخت اقتصادی کنونی برخی نیروها از سوی پیمانکاران تهدید به تعدیل نیرو شده‌اند و نظارتی بر عملکرد آن‌ها توسط شرکت به چشم نمی‌خورد.

حبیب‌زاده با تاکید بر اینکه شرکت شهربان، حریم‌بان باید هرچه سریعتر و در اسرع وقت نسبت به حل مشکلات نیروهای شریف شاغل در این مجموعه اقدام کند، اظهار کرد: برای پیگیری این مسایل نامه‌ای به مدیرعامل شرکت شهربان ارسال شد تا ضمن ارائه گزارش، هرچه سریعتر نسبت به رفع این موارد اقدام کند.

حبیب‌زاده در دویست و چهل و پنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در تذکری نسبت به عدم پرداخت به موقع  حقوق حداقلی کارگران گفته بود؛ با پیمانکارانی که سر موعد حقوق کارگران را پرداخت نمی‌کنند، باید برخورد و در لیست سیاه قرار بگیرند، او تاکید کرده بود، حقوق کارگران نهایت باید در اول هر ماه پرداخت شود که اگر این امر رعایت نشود به شخصه از آن پیمانکاران شکایت خواهم کرد.

منبع:ایلنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا