شورای شهرصفحه اصلی

درخواست مسدودی مبادی خروجی تهران همزمان با تعطیلی شهر

عضو شورای شهر تهران گفت: اگر دولت تصمیم به تعطیلی تهران گرفت باید مبادی خروجی هم مسدود شود.

به گزارش شوراآنلاین، حجت نظری عضو شورای شهر تهران در صحن امروز شورای شهر درباره موضوع کرونا در پایتخت، اظهار داشت: با توجه به اینکه تعداد فوتی‌های تهران به دلیل کرونا از همه شهرها بیشتر است، باید حتماً‌ تمهیدات ویژه‌ای برای کنترل شیوع این بیماری در نظر گرفته شود.

وی ضمن انتقاد از تأخیر در قرنطینه و تعطیلی حداقل دو هفته‌ای تهران گفت: رئیس‌جمهور تقریباً در هیچ جمعی به غیر از جمع‌های کنترل شده وزیران حضور پیدا نمی‌کند و در این شرایط این شائبه پیش می‌آید که آیا جان روحانی از بقیه مهم تر و یا خون او رنگین‌تر است که قرنطینه و تعطیلی تهران اجرایی نمی‌شود؟

این عضو شورای شهر تهران تأکید کرد: اگر سرانجام دولت نسبت به تعطیلی شهرهایی مانند تهران تصمیم‌گیری کند باید همزمان مبادی خروجی هم مسدود شود تا در کنترل شیوع کرونا موفق شویم و از مسافرت‌ها نیز از این طریق جلوگیری شود.

نظری خاطرنشان کرد: از دولت تقاضامندم به تعطیلی کلانشهرها به دلیل شیوع شدید کرونا رأی دهد.

لزوم توجه شهرداری به پرورش دانش‌آموزان

در ادامه جلسه صحن امروز شورای شهر احمد مسجدجامعی نیز در تذکری به شهرداری درباره لزوم توجه به موضوع پروش دانش‌آموزان در خانه در روزهای کرونایی گفت: جشنواره فیلم کودک با شعار هر خانه یک سینما و هر کودک یک داور برگزار شد و باید خودمان را برای زندگی با کرونا آماده کنیم چرا که در حال حاضر امیدی به اتمام روزهای کرونایی نیست.

وی بیان داشت:‌در حوزه فرهنگ و اجتماعی می‌توانیم از تجارب زیادی بهره‌مند شویم و الان که مدارس تعطیل است و دانش‌آموزان می‌توانند جنبه‌های آموزشی را از طریق فضای مجازی دنبال کنند شهرداری برای پرورش دانش‌آموزان در خانه برنامه‌هایی را مدنظر قرار دهد.

وی تصریح کرد:‌یکی از مشکلات خانواده‌ها در حال حاضر کودکان بی‌تابی است که در خانه نگه داشتن‌شان سخت شده و معاونت فرهنگی شهرداری می‌تواند کمک‌هایی در این زمینه به خانواده‌ها انجام دهد.

این عضو شورای شهر تهران در پایان درباره استفاده از نمک در معابر در فصل سرما گفت:‌ بکارگیری نمک در معابر با ورود آب شور به شریان‌ها لطمه می‌کند که در شورای قبل این موضوع به عنوان یک مسأله مورد توجه قرار گرفت و ممنوعیت آن به تصویب رسید که به نظرم در حال حاضر هم باید پیگیری شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا