شورای شهر

اختلاف شورای شهری‌ها با دولت بر سر پروژه تصفیه‌خانه تهران

عضو شورای شهر تهران گفت: رئیس‌جمهور کمک مؤثر مدیریت شهری در اجرای پروژه زیربنایی تصفیه‌خانه ششم تهران را نادیده گرفته است و این در حالی بوده که شورای شهر در اجرای پروژه‌هایی که اساسا وظیفه دولت بوده آن را همراهی کرده است.

به گزارش شوراآنلاین، محمد سالاری در صحن امروز شورای شهر درباره نقش مدیریت شهری تهران در پروژه تصفیه‌خانه ششم اظهار داشت: در جلسه افتتاحیه تصفیه‌خانه ششم و سه رینگ شبکه آبرسانی علیرغم اینکه وزیر نیرو و معاونان ایشان اذعان داشتند که بخش عمده‌ای از تأمین درآمد این پروژه زیربنایی معطوف به تصمیم بسیار مهم و استراتژیک شورای شهر تهران بوده است اما رئیس‌جمهور در جمع‌بندی و صحبت‌های خود هیچ اشاره‌ای به این همراهی نداشت.

این عضو شورای شهر تهران گفت: اگر چه این دولت مانند دولت‌های گذشته به تعهدات قانونی خود در قبال مدیریت شهری به خصوص در زمینه توسعه حمل و نقل عمومی عمل نکرده است اما شورای شهر و شهرداری تهران در این وانفسای منابع درآمدی در کنار دولت بوده و در اجرای پروژه‌هایی که اساساً وظیفه دولت آنها را همراهی کرد.

* گزارش مالی پل صدر به شورا ارائه نشده است

محمود میرلوحی عضو شورای شهر تهران نیز در صحن امروز شورا در تذکری به حناچی درباره بودجه و عملکرد مربوط به پل صدر، اظهار داشت: با وجود ۷ سال از اتمام پروژه صدر و علیرغم پیگیری‌های مکرر، گزارش فنی و دلایل ترجیح اجرا و ساخت پل نسبت به مترو توسط شهردار تهران ارائه نشده است.

وی افزود: هنگام ارائه متمم بودجه سال ۹۸ مقرر شد گزارش مالی قراردادها، نحوه تأمین منابع و میزان انطباق هزینه‌ها با مصوبات بودجه سنواتی و نیز مجوزها و گزارش فنی دلایل ترجیح اجرای پل نسبت به مترو اعلام شود ولی هنوز اقدامی در این راستا صورت نگرفته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا