اجتماعی و فرهنگی

معاون شهردار تهران: وضعیت مالی شهرداری مثل هوای تهران در شرایط اضطرار است!

به گزارش شورا‌آنلاین، حسن رباطی با اشاره به قدمت ۱۱۰ ساله شهرداری، گفت: برنامه پنج ساله شهرداری تهران از سال آینده استارت می خورد و چشم انداز شهر ترسیم می شود، برهمین مبنا مدیران شهری خوشنام ادوار گذشته دعوت شدند تا در اتاق فکری از تخصص، تجارب و هم اندیشی آن ها استفاده شود.

 

وی با بیان اینکه مدیران گذشته شهری از دو منظر یکی به عنوان شهروند تهران و دیگری به عنوان مدیران گذشته، پتانسیل مناسبی برای ارائه نظرات کارشناسانه در جهت رفع چالش ها و ارائه خدمات مناسب تر برای شهر تهران هستند، اظهار کرد: از طرفی نیروی انسانی سرمایه ارزشمندی در حوزه مدیریت شهری محسوب می شود و ما می توانیم تنگناهای خود را بیان کرده و با  نظر خواهی ارتباطی دوسویه با این افراد داشته باشیم.

 

معاون شهرداری تهران با اشاره به توجه ویژه شهردار تهران به تخصص گرایی و رشدگرایی، تصریح کرد: شهردار تهران مصمم است تا تهران برنامه محور و به صورت کارشناسی اداره شود. بنابراین می توانیم با جمع بندی نظرات مدیران گذشته از ظرفیت آن ها استفاده کنیم.

 

وی با بیان اینکه تشریک مساعی با  بخش های مختلف جزء ضرورت هایی است که به آن اعتقاد داریم، یادآور شد: امیدواریم بتوانیم نیازهای شهر را با کمک پیشکسوتان، متخصصان و کسانی که به عنوان شهروند دلبسته خدمت به شهر هستند، برطرف کنیم.

 

 رباطی عنوان کرد: مدیران شهری ادوار گذشته پرچمداران خدمت به شهروندان هستند که در نظر داریم با کمک آن ها شعار و برنامه شهردار تهران را در بحث امید، شکوفایی و مشارکت را محقق کنیم. براین اساس این نشست ها موردی نبوده و به صورت مستمر برگزار خواهد شد.

 

وی در خصوص اینکه تهران با چالش ها و مشکلات عظیمی روبرو است و معضلات فراوانی از گذشته داشته است، اضافه کرد: بنابر این جهت گیری شهرداری تهران برای اجرای برنامه ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۲ این است که افقی پیش بینی کند تا اقدامات موثری در مدیریت شهری رقم بخورد.

 

معاون شهردار تهران با اشاره به اینکه شهر تهران حال خوبی ندارد و مانند هوای آلوده در حالت اضطرار است، گفت: وضعیت مالی هم در همین شرایط است. مدیران با تجربه گذشته شهری نیز بر این مطلب صحه داشتند که مدیریت شهری شرایط سختی پیش رو دارد.

 

وی در پایان یکی از مهمترین رویکردهای شهرداری را برنامه محوری و استفاده از خرد جمعی برای رفع مشکلات و معظلات شهری دانست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا