سیاسی

نقدینگی بابک زنجانی در بانک‌های تاجیکستان و مالزی اثبات نشده است

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین حجت الاسلام محسنی اژه‌ای در هفتادمین نشست خبری خود با خبرنگاران درخصوص رفع تحریم بابک زنجانی از سوی دولت انگلیس گفت: من هم این خبر را شنیده‌ام اما در حد شما مطلع هستم و از جزئیات اطلاعی ندارم.

وی در خصوص اینکه آیا این رفع تحریم تاثیری بر بازگشت اموال وی در خارج از کشور به ایران دارد، گفت: موجودی و نقدینگی که وی ادعا می‌کرد در تاجیکستان و مالزی دارد هنوز اثبات نشده ضمن اینکه وی مدعی بود مقداری ارز در خارج از کشور یا در فلان بانک اروپایی دارد که آنهم اثبات نشده است.

محسنی اژه‌ای تصریح کرد: البته وی مقدار ناچیزی پول در این بانک‌ها داشته ضمن اینکه وی یکسری اموال غیر منقول مثل سهام شرکت‌ها را در برخی کشورهای همسایه دارد که مورد شناسایی قرار گرفته است.

معاون اول قوه قضاییه با اشاره به اینکه وکلای متهم در جریان این موضوع هستند، گفت: در حال حاضر این تحریم یا رفع تحریم تاثیر چندانی ندارد البته اگر پول‌هایی که ادعا می‌کرد که در بانک‌های خارج از کشور دارد ثابت شود می تواند تاثیرگذار باشد.

محسنی اژه‌ای همچنین در خصوص پرونده بیمه توسعه و تجمع شکات در چهارراه جهان کودک گفت: در مورد بیمه توسعه پرونده‌ای در شعبه ۱۵ در حال رسیدگی است ضمن اینکه در ستاد مفاسد اقتصادی که سه قوه حضور دارند نیز این موضوع پیگیری می‌شود و ما امیدواریم در این ستاد اقدامات لازم در خصوص این بیمه انجام شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا