اجتماعی و فرهنگیصفحه اصلی

راه اندازی مراکز سیار ارائه خدمات به کودکان کار در پایتخت

مالک حسینی از راه اندازی ۵ اتوبوس سیار ارائه خدمات به کودکان کار و در معرض آسیب خبر داد.

به گزارش شوراآنلاین، سید مالک حسینی سرپرست سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران در مورد راه اندازی مراکز سیار ارائه خدمات به کودکان کار و خیابان و در معرض آسیب، گفت: بررسی‌ها نشان داده که بعضا کودکان کار و خانواده هایشان بنا به دلایل مختلف همچون دوری راه، تعلل زمانی و یا حتی ترس تمایلی به دریافت خدمات ندارند.

وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر گروه‌های زیادی در زمینه کمک به کودکان کار فعال شده و توانستند خدمات موثری به کودکان ارائه کنند، اما باز هم افرادی هستند که بنا به دلایلی نمی‌توانند از این خدمات بهره ببرند، افزود: برهمین اساس در برنامه ریزی‌های سازمان خدمات اجتماعی به مدلی رسیدیم که براساس آن ما به عنوان مددکاران اجتماعی به سراغ کودکان کار برویم و به آن‌ها خدمات آموزشی، بهداشتی و.. ارائه دهیم.

حسینی تصریح کرد: در راستای تحقق این برنامه، در بودجه سال ۹۹ این سازمان مبلغ ۵ میلیارد تومان برای راه اندازی مراکز سیار خدمات دهی به کودکان کار در نظر گرفته شده است.

سرپرست سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران ادامه داد: بعد از بررسی‌های مختلف سرانجام به این نتیجه رسیدیم که برای تحقق مدل مراکز سیار، می‌توانیم از اتوبوس استفاده کنیم، چراکه هم متحرک است و هم فضای کافی برای ارائه خدمات مورد نظر سازمان را دارد.

مالک حسینی با بیان اینکه این مراکز سیار باید فضایی برای ارائه خدمات آموزشی، مددکاری، بهداشتی و… داشته باشند، افزود: برهمین اساس طی فراخوانی از طراحان خواسته ایم تا طرح‌های پیشنهادی خود را برای ما ارسال کنند تا بتوانیم مراکز سیار خود را براساس آن طراحی کنیم که هنوز مهلت این فراخوان به اتمام نرسیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا