سیاسیصفحه اصلی

اقبال شاکری: برای گودبرداری‌های ساختمانی خلاء قانونی وجود دارد

یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که در قضیه گودبرداری های ساختمانی متاسفانه خلاء قانونی وجود داشته و بعد از اخطار سازمان آتش نشانی در صورت بی توجهی مالک، هیچ فرد و سازمانی مسئول ایمن سازی گود نیست.

به گزارش شوراآنلاین، اقبال شاکری با انتشار کلیپی در صفحه شخصی خود در اینستاگرام بیان کرد:

«در پی دریافت خبری از نیروهای خدوم آتش نشانی مطلع شدم در منطقه ۱۷ تهران در بلوار ابوذر یک گودبرداری که مربوط به طرح ساخت یک درمانگاه بوده ریزش کرده و منجر به فروریزش ساختمان های اطراف و فوت حداقل دونفر شده است‌. این پروژه که مربوط به یک درمانگاه است از برج ۹ سال ۹۸ اخطار دریافت کرده بود اما متاسفانه تا حالا هیچ اقدامی صورت نگرفته بود. باید بررسی شود چرا جلوی اجرای پروژه گرفته نشده است و معلوم شود آیا نیروهای نظام مهندسی کوتاهی کردند یا عوامل شهرداری؟ باید جلوی اجرای پروژه را می گرفتند.»

وی هم چنین در کپشن این پست اینستاگرامی خود نوشت: «در قضیه گودبرداری های ساختمانی متاسفانه خلاء قانونی وجود دارد. در صورت وجود مشکل در گودبرداری، بعد از اخطار سازمان آتش نشانی در صورت بی توجهی مالک، هیچ فرد و سازمانی مسئول ایمن سازی گود نیست.

این موضوع چندین بار باعث ایجاد حادثه و خسارت های جانی و مالی شده و باید این خلاء قانونی برطرف شود.

متاسفانه در این مورد هم اخطار به مالک داده شده ولی به علت کوتاهی شاهد این حادثه بودیم و دو هموطن را از دست دادیم.»

به گزارش ایسنا، صبح روزگذشته یک ساختمان در مجاورت یک گودبرداری در خیابان ابوذر تهران در منطقه ١٧ دچار ریزش شد که منجر به فوت دو نفر گردید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا