مدیریت شهری

توان شهرداری برای کنترل تراکم مترو بیش از این نیست

معاون برنامه ریزی ستاد کرونا در کلانشهر تهران با بیان اینکه شیب ابتلا به کرونا در تهران بیشتر از میانگین کشوری است، از ایجاد بیمارستان صحرایی در سطح شهر خبر داد.

به گزارش شوراآنلاین، «علی ماهر» معاون برنامه‌ریزی ستاد کرونا در کلانشهر تهران در مورد لزوم افزایش محدودیت‌ها در تهران بیان کرد: ما پیشنهادهایی را به ستاد ملی در این زمینه داده‌ایم و حالا باید ستاد آن را ستاد کند تا ابلاغ شود.

وی ادامه داد: در کل از حدود بیست روز گذشته، شیبی به مراتب بیشتر از شیب افزایش کشوری در تهران داشتیم تا جایی که در یک روز ۹۶۱ بیمار جدید برای بستری داشتیم، این میزان در دوران شیوع کرونا از همیشه بیشتر بوده است، البته با این وضعیت هنوز هم تخت خالی در بیمارستان‌ها پیدا می‌شود، اما با ادامه این روند قطعا دچار مشکل خواهیم شد.

بیمارستان صحرایی در شهر ایجاد می‌کنیم

ماهر در مورد ایجاد بیمارستان صحرایی گفت: ترجیح ما این است که اگر بخواهیم از بیمارستان‌ موقت و صحرایی استفاده کنیم در شهر و در کنار بیمارستان‌های فعلی باشد، ولی فضاهایی را هم در مکان‌های عمومی شهر تهران برای این موضوع در نظر گرفتیم که با کمک نیروهای مسلح و دانشگاه علوم پزشکی به سرعت آماده می‌شود.

وی ادامه داد: استفاده از ماسک استاندارد در این شرایط الزامی است و زدن چند لایه ماسک روی هم اتفاق خاصی نمی‌شود، فقط کافی است تا از ماسک‌های استاندارد استفاده شود و افراد هر چه قدر می‌توانند فاصله‌ی فیزیکی را با یکدیگر رعایت کنند تا امکان انتقال را به حداکثر برسانند.

مردم اگر مجبور نیستند از خانه بیرون نیایند

معاون برنامه‌ریزی ستاد کرونا در کلانشهر تهران افزود: مردم اگر مجبور نیستند از خانه بیرون نیایند و حدالامکان از راه دور و با استفاده از زیر ساخت‌های اینترنتی کارهای خود را پیش ببرند تا در معرض این ویروس قرار نگیرند،  هر چه کم‌تر افراد در معرض ویروس قرار بگیرند، احتمال بیماری کم‌تر و شانس مهار کرونا در شهر هم بیشتر می‌شود.

توان شهرداری برای کنترل تراکم مترو بیش از این نیست

وی در پایان در مورد لزوم افزایش واگن مترو برای کاهش تراکم جمعیت، اظهار داشت: شهرداری تا حدی که امکانات داشته در ماجرای کرونا همکاری کرده و دائم با هم  ارتباط داریم، ولی  متاسفانه نوسازی حمل و نقل  عمومی در  چند سال اخیر انجام نشده و توان شهرداری هم بیش از این نیست و باید دولت کمک کند که ظاهرا دولت هم این امکان را ندارد و بنابراین باید با وضع موجود ساخت.

منبع:ایلنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا