اجتماعی و فرهنگیصفحه اصلی

موج جدید تغییرات در شهرداری تهران/ خانه تکانی در شهرداری مناطق

۱۱ ماه بیشتر به پایان عمر مدیریت فعلی شهری نمانده است اما امروز شهردار تهران تعدادی از شهرداران و یکی از معاونان خود را تغییر داد.

به گزارش شوراآنلاین، چند روزی است که خبر تغییر و تحول در شهرداری تهران مطرح است. البته این موضوع از سوی عده‌ای رد و از سوی برخی مدیران تأئید شد. از ابتدای صبح خبر رسید که قرار است شهرداران مناطق ۲، ۳، ۵، ۱۴، ۱۷ و ۲۱ و همچنین معاون امور مناطق شهرداری تهران تغییر کند. البته یکی از مدیران شهری صبح امروز در این باره به خبرنگار فارس گفت: رایزنی‌هایی صورت گرفته است اما هنوز قطعی نشده است.

پای تغییرات به شورای شهر باز شد

پای تغییرات شهرداری امروز به شورای شهر باز شد و برخی از اعضا در حال نوشتن نامه و جمع کردن امضا بودند که باید تغییرات حتما در جلسه هم‌اندیشی اعضای شورا مطرح شود و تغییرات بعد از بحث و بررسی‌ها انجام شود.

هاشمی: حناچی دیروز در مورد تغییرات با من صحبت کرد

محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران در واکنش به انتصابات جدید شهرداری اعلام کرد که پیروز حناچی شهردار تهران روز گذشته موضوع را باوی در میان گذاشته است.

تصمیم‌گیر نهایی در مورد انتصابات شخص شهردار تهران است

رئیس شورای شهر تهران تأکید کرد: تصمیم‌گیر نهایی در مورد انتصابات شخص شهردار تهران است ولی اعضای شورا می‌توانند نظر مشورتی و تکمیلی ارائه دهند.

شهرداری اصولاً ۲۴ ساعت تا ۳۶ ساعت قبل موضوع انتصابات جدید را به من اعلام می‌کند

هاشمی اضافه کرد: مدیران جدید، برخی رؤسای مناطق و مدیران ارشد هستند که شهرداری اصولاً ۲۴ ساعت تا ۳۶ ساعت قبل موضوع انتصابات جدید را به من اعلام می‌کند و من آن را با اعضای شورا مطرح می‌کنم و اگر کسی نظری دارد اعلام کند.

حناچی بالاخره تصمیم به تغییر گرفت

چندساعتی بیشتر از این اظهارنظر هاشمی نگذشته بود که پیروز حناچی شهردار تهران بالاخره تصمیم خود مبنی بر تغییر و جابجایی برخی شهرداران مناطق پایتخت را اجرایی کرد.د

مصطفی سلیمی معاون امور مناطق شهرداری تهران شد

پیروز حناچی طی حکمی مصطفی سلیمی شهردار منطقه ۳ را به عنوان سرپرست معاونت هماهنگی امور مناطق شهرداری تهران منصوب کرد. در حکم سلیمی آمده است «نظر به تعهد، شایستگی و تجارب جنابعالی، به موجب این حکم به سمت سرپرست معاونت هماهنگی امور مناطق شهرداری تهران منصوب می‌شوید. امید است با استعانت از پروردگار یکتا و در راستای تحقق شعار تهران شهری برای همه و با تکیه بر پاکدستی، دانش، توانمندی، نیروهای لایق و متعهد شهرداری تهران موجبات خدمت‌رسانی مفید و مؤثر به شهروندان عزیز تهران را فراهم آورید. انتظار می‌رود مجموعه سیاست‌ها، فعالیت‌ها و اقدامات حوزه تصدی خود را براساس برنامه‌های اعلام شده تنظیم و در چارچوب قوانین و مقررات و اسناد فرادستی با رعایت حقوق مردم عمل نمائید.»

مصطفی سلیمی سابقه شهردار بودن در مناطق ۶، ۱۸، ۲۱ و ۳ را دارد و همچنین چندساعتی هم به عنوان سرپرست شهرداری تهران از سوی اعضای پنجمین دوره شورای شهر انتخاب شد. وی همچنین مدیرکل حراست شهرداری تهران، مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری تهران را در پرونده کاری خود دارد و از نیروهای باسابقه شهرداری تهران است.

 تواهن شهردار منطقه ۳ شد

همچنین پیروز حناچی طی حکمی احمد تواهن را به عنوان شهردار منطقه ۳ و جایگزین سلیمی انتخاب کرد.

لطفی شهردار منطقه ۱۷ شد

پیروز حناچی طی حکمی داوود لطفی  را به عنوان شهردار منطقه ۱۷ انتخاب کرد و در حکم وی آمده است «انتظار می‌رود مجموعه سیاست‌ها، فعالیت‌ها و اقدامات حوزه تصدی خود را براساس برنامه‌های اعلام شده برای اداره شهر تهران و در راستای مدیریت و بهینه‌سازی اقتصادی پروژه‌ها شفاف‌سازی قراردادها و تسرّی مشارکت شهروندان در اداره امور شهر در چارچوب قوانین عمل کنید».

کامبیز مصطفی‌پور شهردار منطقه ۱۴ شد

پیروز حناچی شهردار تهران همچنین طی حکمی کامبیز مصطفی‌پور را به عنوان شهردار منطقه ۱۴ انتخاب کرد و طی حکمی رضا رجب‌زاده را هم به عنوان شهردار منطقه ۲۱ منصوب کرد.

حسن رحمانی شهردار منطقه ۲ شد

البته پیروز حناچی، حسن رحمانی را به عنوان شهردار منطقه ۲ و جایگزین رسول کشت‌پور کرد.

یکی از مدیران به خبرنگار فارس گفت که کشت‌پور شهردار منطقه ۲ بازنشسته شده است.

مجید رباطی شهردار منطقه ۱۰ شد

همچنین پیروز حناچی طی حکمی مجید رباطی را که قبلا سرپرست شهرداری منطقه ۱۰ بود را به عنوان شهردار این منطقه منصوب کرد و از خداوند منان خواستار توفیقات روزافزون برای رباطی شد.

کلهری شهردار منطقه ۵ شد

با حکم شهردار تهران‌، محمود کلهری به عنوان شهردار منطقه ۵ منصوب شد.

رستمی‌مشاور شهردار تهران‌شد

همچنین شاپور رستمی معاون سابق امور مناطق به عنوان مشاور شهردار تهران در امور مناطق منصوب شد.
البته شهردار تهران در خردادسال جاری سید مناف هاشمی را به عنوان معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران منصوب کرد.

چندی پیش هم خبر رسید که قرار است معاون مالی اداری شهرداری برکنار شود و البته این خبرتکذیب شد و مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران، در اطلاعیه‌ای درباره شایعات پیرامون معاون مالی و اقتصادی شهرداری تهران با تکذیب آن نوشت: معاون مالی و اقتصادی شهرداری تهران مانند همیشه با قوت در حال انجام خدمت است و کارها با هماهنگی همه کارکنان معاونت و شخص مهندس امامی پرقدرت ادامه دارد.

این مرکز در این اطلاعیه تاکید کرد: برخی با ایجاد و انتشار شایعاتی از این دست به دنبال بر هم زدن فضای همدلی در معاونت مالی و بدنه شهرداری تهران هستند اما شهرداری تهران بدون توجه به شایعات در حال خدمت‌رسانی به مردم است.

پیروز حناچی شهردار تهران در حکمی اول بهمن ماه ۹۷ عبدالحمید امامی را به عنوان معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران منصوب کرد. مدیر نظارت بر طرح‌های عمرانی مناطق نفت‌خیز وزارت نفت و عضو هئیت مدیره هلدینگ خلیج فارس از دیگر سوابق معاون شهردار تهران بوده است.

منبع:فارس

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا