مدیریت شهری

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۴ خبر داد: آماده سازی قنوات شمال شرق تهران برای بارش های پاییزی

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۴ از لایروبی و رسوب شکنی قنات ها خبر داد و گفت: به منظور جلوگیری از آب گرفتگی های احتمالی ۹ رشته قنات و حوضچه شمال شرق تهران رسوب گیری شد.

به گزارش شوراآنلاین و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۴، “حمیدرضا فرخی” با اعلام این خبر گفت: در آستانه بارش های پاییزی و همزمان با اجرای طرح نگهداشت شهر، حدود ۱۲۶۶ مترطول از قنوات لایروبی، ۳۴۸ مترمکعب رسوب شکنی، ۱۸۶ مترمکعب نوکنی و بغل تراشی داخل کوره انجام شد.

فرخی خاطرنشان کرد: در ادامه این عملیات حدود ۲۷ مترمکعب کول گذاری در داخل قنات ها، ۵۶ مترمکعب ریزش برداری و ۳۷ متر مکعب حفر میله قنات به پایان رسید.

معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه ۴ به دیگر اقدامات این حوزه اشاره کرد و گفت: در ادامه این اقدامات در جهت رفع آب ماندگی در معابری که دارای شیب نا مناسب می باشند و یا در آنها امکان هدایت آبهای سطحی نیست، رصد روزانه چاه های جذبی در اولویت قرار دارد.

او خاطرنشان کرد: در این عملیات روزانه حدود ۳۹۰۰۰ مترطول از انهار روبسته و ۵۰ هزار مترطول از کانال ها و مسیل ها در محلات بیست گانه منطقه به طور مستمر و برنامه ریزی شده لایروبی و پاکسازی می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا