شورای شهر

مسجد جامعی: سرخه حصار پارک جنگلی ایرانیان شود

عضو شورای شهر تهران نام ” پارک جنگلی ایرانیان ” را برای مجموعه سرخه حصار پیشنهاد و ارائه انواع غذاهای ایرانی ، سوغاتی ها و فرهنگ های مختلف نقاط کشور در این بوستان را راه حلی برای بیان شناسنامه بخشی از ایران عنوان کرد.

به گزارش شوراآنلاین و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۳ ، مسجدجامعی، عضو شورای اسلامی شهر تهران در نشست خبری هفته گردشگری پس از بازدید از بوستان جنگلی سرخه حصار در منطقه ۱۳ گفت: مجموعه سرخه حصار که از دوره تیموری حفاظت شده بوده، سرمایه ای فراملی است و این سرمایه در نسبت با طبیعت آن تعریف شده است.

او درباره درختان این مجموعه افزود: درختان سوزنی برگ، هم به لحاظ محیط طبیعی آسیب زا است و هم ریشه های سطحی دارد که نمی تواند به عمق پایین برای دسترسی به آب برسد و از همین رو درختان پهن برگ در حال اضافه شدن است. از آنجا که سطح آبهای زیرزمینی کاهش پیدا کرده و عمده درختان این مجموعه ریشه های سطحی دارند برای آبرسانی به این درختان ۱۵ استخر و سیستم آب چرخانی طراحی شده است.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران با اشاره به کمبود سرویس های بهداشتی تعبیه شده در بوستان جنگلی سرخه حصار به ویژه برای روزهای آخر هفته، گفت: دسترسی به این بوستان نباید به سختی انجام شود، ضمن اینکه حفظ این فضا و توجه به طبیعت آن در توسعه گردشگری باید در اولویت قرار گیرد. علاوه بر این در ساخت و سازها باید کاربرد آهن کمتر باشد و بیشتر از چوب و سنگ استفاده شود.

او نام «پارک جنگلی ایرانیان» را برای مجموعه سرخه حصار پیشنهاد کرد و عنوان کرد: می توان ارائه انواع غذاهای ایرانی، سوغاتی ها و فرهنگ های مختلف را از نقاط کشور در این بوستان راه انداخت تا هر قسمت آن شناسنامه بخشی از ایران را بیان کند.

مسجد جامعی در ادامه با بیان اینکه باید طراحی پروژه های بوستان سرخه حصار به سمتی برود که سرمایه گذاران بخش خصوصی وارد عرصه شوند، گفت: در شرایطی که تنها ۴۰ درصد از درآمدهای شهرداری تحقق پیدا کرده تاکید روی ارقام مطرح شده برای اجرای پروژه های سرخه حصار بسیار دشوار است و در این زمینه باید به ظرفیت های سرمایه گذاری بخش خصوصی بیشتر تکیه کرد.

عضو شورای شهر تهران در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به هفته تهران یادآور شد: روز تهران بیشتر مربوط به ابعاد اجتماعی، میراث فرهنگی و تاریخی تهران بود در حالی که باید به مسائلی مانند طبیعت و محیط زیست و مشکلاتی ازقبیل ترافیک و آلودگی نیز توجه شود، از همین رو سه سالی است که از روز تهران به هفته تهران تبدیل شده است و هر کمیسیون متولی یک روز آن شده است. به عنوان مثال در حوزه فضای سبز و بوستانها قرار است بیش از ۶۰ درخت بالای صدسال در ۱۹ منطقه تهران، شناسنامه دار شوند.

او با بیان اینکه پس از شعارهایی مانند «تهران ایرانیان» و «بازشناسی هویت تهران» در سالهای گذشته امسال شعار «مکتب تهران» برای این هفته در نظر رفته شده است، اضافه کرد: ویژگی مکتب تهران عمومی ساختن حوزه های مختلف شهر از جمله معماری، شهرسازی، هنر، ادبیات، شعر، فلسفه و کلام است.

مسجد جامعی در ادامه این نشست درباره تبدیل «کاخ یاقوت» در محوطه بیمارستان شهید لواسانی به «موزه پزشک»، گفت: با توجه به اینکه حدود ۱۸۰ نفر از کادر درمان در این دوره چندماهه بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند و موزه پزشکی نیز در تهران وجود دارد، بهتر است که این موزه به بخش مربوط به کرونا اختصاص پیدا کند. از این رو شورای شهر با سازمان های تامین اجتماعی و نظام پزشکی وارد مذاکره خواهد شد تا بتواند موزه ویژه این دوره از تاریخ پزشکی را ایجاد کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا