مدیریت شهری

شهردار منطقه ۲ خبر داد: تدوین سند نهایی توسعه ناحیه نوآوری شریف

شهردار منطقه۲ گفت: با تدوین و تصویب طرح تفصیلی ناحیه نوآوری شریف بخش عمده ای از برنامه های پیش بینی شده درتوسعه ناحیه نوآوری محقق می شود.

به گزارش شوراآنلاین و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۲ ،رسول کشت پور، شهردار #منطقه۲ با اشاره به اینکه ناحیه نواوری شریف اقدامی ارزشمند و بستری برای توسعه اقتصاد ملی است گفت: پس از انعقاد تفاهم نامه سه جانبه بین معاونت فناوری ریاست جمهوری، شهرداری تهران و دانشگاه شریف مبنی بر احداث نخستین ناحیه فناوری کشور در فضایی به مساحت ۲۵۰ هکتاری در محدوده دانشگاه شریف ، طرح مطالعاتی و تطبیقی آن توسط مشاور آغاز شده است.

شهردار منطقه با اشاره به اینکه در طرح مطالعاتی و تطبیقی الگویی از ناحیه نوآوری های موفق دنیا نیز بهره گرفته می شود گفت: با توجه به افزایش متقاضیان برای تبدیل پلاک های ریزدانه و تجمیع آنها به مرکز فناورانه ، طرح تفصیلی ناحیه نواوری شریف پس از تصویب در کمیسیون ماده ۵ و شورای عالی شهرسازی ،به عنوان سند نهایی توسعه ناحیه نواوری اجرا می شود.

کشت پور افزود: ناحیه نواوری فرصتی ارزشمند برای هدایت ایده های خلاق و فعالان درحوزه فناوری و نواوری جهت ایجاد کسب و کارهای نوین و توسعه اقتصاد ملی است.

وی با اشاره به بهره برداری برج فناوری بنتک در ناحیه نوآوری شریف گفت: در حال حاضر ۶۰۰ شرکت دانش‌بنیان و نزدیک به ۳ هزار و ۵۰۰ نفر از نخبگان دانشگاه شریف و دانشگاه‌های دیگر و اساتید فعال در حوزه اقتصاد دانش‌بنیان از تمام دانشگاه‌های کشور در این برج مستقر بوده و فعالیت دارند که با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی اتفاق افتاده است.

شهردار منطقه۲ از آمادگی مدیریت شهری برای حمایت از استار تاپ ها و فناوری های نوین گفت: ما معتقد هستیم که برای توسعه شهرنیازمند بهره مندی از فناوری نوین و ایده های استارتاپی در حوزه شهری است .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا