مدیریت شهری

اشتغالزایی برای ۲۰۰۰ کارگر فصلی و ساختمانی

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین  فرزاد هوشیار پارسیان مدیرعامل این سازمان با اشاره به مصوبه شورای اسلامی شهر تهران مبنی بر راه اندازی مراکزی تحت عنوان سامانه برای کارگران فصلی و ساختمانی گفت: برخی از این کارگران دارای کارت مهارت فنی در رشته‌هایی از جمله آرماتور بندی، برق کاری و تاسیسات ساختمان برق کشی هستند، اما عده‌ای نیز از این تخصص‌ها برخوردار نیستند. بنابراین شهرداری تهران فرایند شناسایی، جذب و توانمند سازی آنان را نیز برعهده دارد.

 

وی با اشاره به اینکه بر اساس برنامه پنج ساله شهرداری تهران باید تمامی مناطق ۲۲ تهران مجهز به سامانه‌هایی برای کارگران فصلی و ساختمانی شود، افزود: تا کنون ما توانسته‌ایم در برخی مناطق از جمله ۷، ۸ ، ۱۱ ، ۱۲ و ۲۲ سامانه‌های استاندارد راه‌اندازی کنیم.

 

به گفته این مقام مسئول، ساختمانی مجهز به امکانات سرمایشی و گرمایشی با متراژ مشخص برای استقرار کارگران از جمله شاخص‌های این سامانه‌های استاندارد به شمار می‌آید.

هوشیار پارسیان با اشاره به راه اندازی دفاتری نیز برای ساماندهی کارگران فصلی و ساختمانی در مناطق ۱، ۲، ۵ و ۶ افزود: البته در آینده نزدیک و تا فرصت برنامه پنج ساله شهرداری تهران باید این دفاتر به سامانه‌هایی برای ساماندهی کارگران فصلی و ساختمانی در سطح شهر تهران تبدیل شود.

 

 

تهیه بانک اطلاعاتی برای تمامی کارگران فصلی و ساختمانی

 

 

به گفته مدیر عامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی هدف از تشکیل و راه اندازی این سامانه‌ها و دفاتر تلاش برای توانمند سازی کارگران فصلی و ساختمانی و تهیه بانک اطلاعاتی براساس تخصص و مهارت آنان است تا ذی نفعان از جمله انبوسازان، شرکت‌ها و دستگاه‌های مختلف، شهروندان و حتی بخش‌های مختلف شهرداری تهران از جمله معاونت خدمات شهری و معاونت فنی و عمرانی در ساخت و سازها و پروژه‌های عمرانی از این نیروها استفاده کنند.

 

وی به راه اندازی شورای راهبری ساماندهی کارگران فصلی و ساختمانی اشاره و خاطر نشان کرد: در این شورا نیازمندی های این کارگران و الزامات اجرایی طرح ساماندهی کارگران فصلی و ساختمانی مورد بررسی و همچنین همکاری‌های لازم با بخش‌های مختلف از جمله سازمان فنی و حرفه‌ای برای برگزاری آزمون‌های تخصصی و حتی خارج از نوبت صورت می‌گیرد.

به گفته این مقام مسوول تلاش شهرداری تهران بر آن است تا حد امکان از کارگران ایرانی در بخش‌های مختلف ساخت و ساز در سطح تهران استفاده شود.

 

 

ارایه خدمات رایگان ورزشی، بهداشتی و پزشکی در هفته کارگر به کارگران در مناطق ۲۲ گانه

 

وی به همکاری‌های سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران با خانه کارگر اشاره کرد و گفت: در راستای گرامیداشت هفته کارگر ویژه برنامه هایی از سوی حوزه اجتماعی و فرهنگی مناطق ۲۲ گانه برای تکریم کارگران و خانواده‌های آنان برگزار می‌شود.

 

بر اساس گزارش سایت شهرداری تهران، هوشیار پارسیان با اشاره به خدمات رایگان بهداشتی و درمانی به کارگران در این هفته افزود: کارگران و خانواده‌های آنان به صورت رایگان می‌توانند از مجموعه‌های ورزشی و استخرهای تحت پوشش شهرداری تهران استفاده کنند.

 

گفتنی است پنجم تا یازدهم اردیبهشت هفته ی بزرگداشت مقام کارگر است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا