مدیریت شهری

شهردار منطقه یک: خط ۱۰ مترو، گردشگری شمال تهران را تقویت می کند

احداث خط ۱۰ مترو و راه اندازی ایستگاه نمایشگاه بین المللی، جاذب گردشگران و تقویت کننده فضاها و زیرساخت های گردشگری در شمال تهران خواهد بود.

به گزارش شوراآنلاین و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه یک تهران، سید حمید موسوی شهردار این منطقه با توجه به اجرای مراسم کلنگ زنی مترو که امروز – سه شنبه ۲۸ شهریور ماه – در نمایشگاه بین المللی برگزار می شود با اعلام خبر فوق اظهار داشت: با توجه با شرایط و ظرفیت های مختلف گردشگری، فرهنگی، مذهبی و اجتماعی در شمال تهران و وجود برخی محدودیت های ترافیکی اعم از کمبود شبکه معابر ضرورت وجود شبکه مترو در این بخش اجتناب ناپذیر بود.

موسوی تصریح کرد: خط ۱۰ مترو از منطقه یک عبور خواهد کرد و این خط که از منطقه ۲۲ می گذرد می تواند در مسیر خود به سمت شمال در روان سازی ترافیکی منطقه یک کمک شایان توجهی نماید و با اجرای ایستگاه در نمایشگاه بین المللی، در این محدوده تردد به جاذبه های گردشگری شمال غرب منطقه یک را تقویت کند.

شهردار منطقه یک افزود: از ایستگاه مترو نمایشگاه بین المللی می توان با تمهیدات لازم واستفاده از مدهای جدید حمل و نقلی گردشگران را به توچال منتقل کرد تا هم ترافیک محله ولنجک کاهش یابد و هم یک جاذبه جدید گردشگری در منطقه ایجاد شود.

وی با اشاره به انعقاد تفاهم نامه توسعه و اتصال خط یک به سه مترو در شمال تهران بین شهرداری منطقه یک ومدیر عامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) گفت: اتصال خط یک و سه مترو به یکدیگر از پروژه های بزرگ ترافیکی این منطقه است که تفاهم نامه آن منعقد و در مراحل مطالعات ایستگاه های اجرایی است که راه اندازی آن ترافیک محدوه نیاوران و شرق منطقه یک را ساماندهی خواهد کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا