شورای شهرصفحه اصلی

واکنش سخنگوی شورا به خبر فروش تراکم خارج از ضوابط در پایتخت

سخنگوی شورای شهر تهران با اشاره به اینکه فروش تراکم خارج از ضوابط و مقررات در پایتخت نداریم، گفت: انجام پروژه‌های محله‌محور در اولویت کاری شورا قرار دارد.

به گزارش شوراآنلاین، ‎علی اعطا سخنگوی شورای شهر تهران درباره موضوع تراکم‌فروشی در پایتخت توسط مدیریت شهری اظهار داشت: گزارش از تراکم‌فروشی توسط شهرداری تهران به شورای شهر نداشته‌ایم و در صورتی که کسی گزارش، شواهد یا سندی در این زمینه داشت، قاعدتا به شورای شهر ارایه کرده بود.

‎وی افزود: منظور از تراکم‌فروشی فروش تراکم خارج از ضوابط و مقررات است چرا که صدور پروانه برای ساختمان‌سازی در حدود طرح تفصیلى، تراکم‌فروشی محسوب نمی‌شود.

‎سخنگوی شورای شهر تهران ادامه داد: در صورتی که صدور پروانه فراتر از ضوابط و مقررات انجام گیرد می‌توانیم بگوییم تراکم‌فروشی صورت گرفته است که ما توانسته‌ایم تراکم‌فروشی را در شهر تهران متوقف کنیم.

‎اعطا خاطرنشان کرد: هر چند که شهرداری در حال حاضر به دلیل مشکلات ناشی از کرونا و تحریم‌ها با مشکلات جدی مالی مواجه است ولی این مسأله سبب نشده که فروش تراکم خارج از ضوابط و مقررات انجام گیرد.

‎وی بیان داشت:‌کاهش منابع درآمدی شهرداری مشکلاتی را در انجام پروژه‌ها به همراه داشته که شورای شهر و شهرداری تهران در تلاش است که تا پایان سال بخش‌هایی از برنامه پنج‌ساله به نتیجه برساند.

‎سخنگوی شورای شهر تهران با اشاره به اینکه انجام پروژه‌های محله‌محور رضایت‌مندی شهروندان را به همراه دارد و در اولویت کاری ما است  گفت:‌علاوه بر رویکرد اجتماعی که این پروژه‌ها سبب می‌شود، تقویت محله‌ها را نیز شاهد خواهیم بود و این موضوع در زندگی مردم ملموس است و در جهت رفع مشکلات محلات تأثیرگذار خواهد بود.

منبع:فارس

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا