شورای شهرصفحه اصلی

کاهش ۵۰درصدی فوتی‌های ناشی از کرونا در پایتخت

رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران گفت: آمار فوتی‌های ناشی از کرونا در پایتخت طی روزهای اخیر نسبت به اوایل مرداد ۵۰ درصد کاهش یافته است.

به گزارش شوراآنلاین، ناهید خداکرمی رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران درباره وضعیت کرونا در پایتخت، اظهار داشت: خوشبختانه مرگ و میر ناشی از کرونا در تهران با شیب ملایم در حال کاهش است البته با توجه به سفرهایی که طی روزهای اخیر انجام گرفته این نگرانی وجود دارد که مجدد آمار مبتلایان افزایش یابد.

وی افزود: طی روزهای گذشته بیشترین سفرها از تهران به سمت قم، خوانسار، کاشان، یزد و شهرهای شمالی انجام گرفته و به تدریج از روز گذشته بازگشت مسافران به پایتخت آغاز شده است که امیدواریم آمار مبتلایان با این شرایط افزایش نیابد.

رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران گفت: در حال حاضر بر اساس آخرین آمارها روزانه ۵۰ تا ۶۰ نفر در تهران به دلیل کرونا جان خود را از دست می‌دهند و این آمار نسبت به اوایل مرداد کاهش ۵۰ درصدی داشته است.

خداکرمی گفت: توصیه اکید ما به شهروندان رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی است و بسیاری از کشورهای موفق جهان در زمینه مقابله با کرونا سختگیری‌های زیادی داشته‌اند و هر شهری که مجدد روند افزایشی در آمار مبتلایان داشته باشد عبور و مرور را به آن ممنوع و کنترل‌ها را سخت‌تر انجام می‌دهند.

وی گفت: وضعیت کرونا در حال حاضر در پایتخت تحت کنترل است و ان‌شاءالله که شاهد پیک دوباره این بیماری همزمان با آغاز پاییز نباشیم.

رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران گفت: آمار مبتلایان به کرونا در شهرداری تهران نسبت به قبل کاهش یافته و بیمار بدحال نداریم همچنین به طور کلی علائم ابتلا به کرونا در سطح شهر تهران نسبت به مرداد شدید گزارش نشده و خفیف‌تر شده است.

منبع:فارس

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا