مدیریت شهری

مدیرعامل شرکت خاکریزآب خبر داد: ۴۵۰۰ متر طول شبکه هدایت آبهای سطحی در محله کن احداث خواهد شد

مدیرعامل شرکت خاکریزآب از تلاش برای بهسازی کامل ۲۵ درصد از طول شبکه ۱۲ هزار متری هدایت آبهای سطحی محله کن خبر داد و گفت: احداث ۴۵۰۰ متر طول شبکه هدایت آبهای سطحی در این محله با هدف تفکیک شبکه های آبهای سطحی و آبیاری باغات در دستورکار قرار دارد.

 

به گزارش شوراآنلاین و به نقل از روابط عمومی معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران، حبیب پوش پارس که در مراسم آغاز عملیات اجرایی پروژه شبکه آبهای سطحی و بهسازی محله کن سخن می گفت، ضمن اعلام خبر فوق، تداخل عملکرد شبکه آبیاری باغات با شبکه مدیریت رواناب های سطحی را یکی از مشکلات قدیمی محله کن دانست که علاوه بر مشکلات زیست محیطی، به دلیل عبور از زیر بافت مسکونی سبب نا ایمن شدن سکونت در منازل این محله شده است. حال آنکه این محله و باغات آن یکی از ریه های تنفسی غرب و شمال غرب شهر تهران محسوب می شود.

وی با بیان آنکه اجرای اقدامات عمرانی موثر در سطح معابر محله کن مستلزم مشخص شدن وضعیت تراز منفی یک در شبکه آبیاری و آب های سطحی این محله است، افزود: بنا بر تصمیم کمیسیون شهرسازی شورای شهر و توافقی که با شهرداری صورت گرفت مقرر شد شرکت خاکریز آب به عنوان مجری زیرساخت شبکه آب های سطحی شهر تهران و سازمان نوسازی به صورت هماهنگ نسبت به طراحی شبکه آبیاری باغات و آب های سطحی و نیز بهسازی محیطی اقدام کنند.

وی انهار سطحی محله کن را شامل شبکه ای با ۱۲ هزار متر طول دانست و یادآور شد: این شبکه مسئولیت هدایت رواناب های خانگی و سیلابی از محله کن را بر عهده دارد. همچنین ۶ هزار متر طول، شبکه آبیاری باغات وجود دارد اما چالش اصلی این است که این دو شبکه با هم تداخل دارند و اگر میراب های محله کن از این محل بروند تاریخچه اطلاعات آنها درباره مدیریت انهار در سطح محلی از بین می رود.

مدیرعامل شرکت خاکریزآب، بهسازی حدود ۲۵ درصد از طول این شبکه ۱۲ هزار متری و نیز احداث ۴۵۰۰ متر طول شبکه آبهای سطحی با هدف جداسازی شبکه آبیاری از شبکه آب های سطحی را از مهمترین اقدامات در دستور کار شرکت خاکریزآب برای رفع این مشکل ذکر و اضافه کرد: ایجاد بیش از ۱۰۸ حلقه چاه جذبی با هدف نگهداری رواناب ها در حوزه نفوذ در بسترهای زیرزمینی محله کن از دیگر فعالیت های پیش بینی شده در این زمینه است.

به گفته مدیرعامل شرکت خاکریزآب، کل شبکه طراحی شده در محله کن تا ۲۲ بهمن اجرا خواهد شد. همچنین بهسازی کانال دره «زرنو» به عنوان تخلیه گاه اصلی محله کن توسط شرکت خاکریزآب و بهسازی محیطی این دره توسط شهرداری منطقه ۵ انجام خواهد شد.

گفتنی است آیین آغاز عملیات اجرایی پروژه احداث شبکه آبهای سطحی و بهسازی محله کن با حضور حجت الاسلام یحیی صالح نیا امام جمعه کن ، محمد سالاری رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران، کاوه حاجی علی اکبری مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران و فریدون حیدری شهردار منطقه ۵ در امامزاده علی بن جعفر بن موسی الکاظم (ع) کن برگزار شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا