مدیریت شهری

بازپس گیری زمین ۷ هزار متر مربعی در منطقه ۲

شهردار منطقه ۲ از بازپس گیری ملک ۷ هزار متر مربعی با ارزش بیش از یک همت خبر داد.

به گزارش شوراآنلاین و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲، مهدی صالحی گفت: با توجه به تاکید شهردار تهران مبنی برصیانت از اموال عمومی و حفاظت از حقوق شهر و شهروندان، طرح بازپس گیری و رفع تصرف املاک منطقه از اولویت های مورد توجه منطقه است.

وی با اشاره به بازپس گیری ملک ۷ هزار متر مربع  افزود: این زمین در سال ۸۳ پس از پرداخت حقوق مالک رسمی و قانونی، با تنظیم سند به شهرداری واگذار شده بود که پس از گذشت ۱۹ سال، فردی با ارائه اسناد عادی مدعی شد که ملک مذکور پیش از واگذاری به شهرداری تهران با وی معامله شده است.

شهردار منطقه ۲ گفت: فردمذکور با مراجعه به مراجع قضایی، طرح دعوی مبنی بربطلان سند شهرداری تهران را اقامه کرد.

وی افزود: این طرح دعوی  علیرغم داشتن سند مالکیت قطعی از سوی شهرداری منطقه و عدم ارائه اصل سند عادی توسط فرد مذکور منجر به صدور  رای بدوی مبنی بربطلان سند رسمی شهرداری شد که با تلاش و پیگیری مستمر اداره حقوقی منطقه و دفاعیات موثر وقانونی حکم بدوی نقض وملک مذکور به شهرداری بازگردانده شد.

شهردار منطقه ۲ گفت: با استناد به  این حکم قضایی ضمن حفظ حقوق و تثبیت مالکیت شهرداری، از هرگونه تضییع حقوق بیت المال جلوگیری شد

وی با اشاره به اینکه ارزش تقریبی این ملک بیش از  یک همت است، افزود: با توجه به برنامه مدیریت شهری در طرح ساماندهی رود دره درکه ومحله اسلام آباد، ملک مذکور نقش قابل توجهی در اجرای این طرح دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا