اجتماعی و فرهنگیصفحه اصلی

انتقاد شهرداری از شکل‌گیری گودهای جدید زباله‌گردی در اطراف تهران / لزوم ورود استانداری‌

سرپرست سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران از شکل‌گیری گودهای جدید زباله‌گردی در اطراف تهران انتقاد کرد و بر ورود استانداری بر این موضوع تأکید کرد.

به گزارش شوراآنلاین، سید مالک حسینی در مورد سرانجام ابلاغیه شهردار تهران مبنی بر عدم استفاده از کودکان زباله‌گرد از سوی پیمانکاران شهرداری گفت: به صورت روزانه ابلاغیه شهردار تهران را با پایش وضعیت شهر و نحوه فعالیت پیمانکاران شهرداری رصد می‌کنیم.

وی با بیان این‌که یکی از چالش‌های ما که باعث تشدید زباله‌گردی کودکان می‌شود، افزایش گودهای زباله‌گردی در اطراف تهران است، اظهار کرد: پیمانکاران شهرداری در خصوص عدم به کارگیری کودکان در زباله‌گردی جدای از بحث جرائم سنگینی که در صورت عدم رعایت این موضوع در انتظارشان هست، از منظر مسئولیت اجتماعی و بحث اخلاقی نیز قانع شده‌اند که همراهی کنند، اما در سطح شهر همچنان کودکانی را می بینیم که اصطلاحا تحت عنوان کتفی به زباله گردی مشغولند و این بدان معناست که به رغم نظارت خوبی که سازمان بازرسی شهرداری تهران اعمال می کند، با وضع مقبول فاصله داریم.

وی در ادامه گفت: البته برخی از این کودکان ارتباط کاری با پیمانکاران شهرداری ندارند و حتی ممکن است با همراهی پدر و یا یکی از اعضای خانواده به این کار مبادرت کنند که البته برای نحوه مواجهه با این پدیده هم باید با همکاری نهادهایی مثل بهزیستی چاره اندیشی کرد.

سرپرست سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران با بیان این‌که وضعیت بهداشتی در این گودها بسیار نامناسب است و ساکنین آنها از حداقل امکانات بهداشتی نیز برخوردار نیستند، تصریح کرد: بعضا دیده شده ۱۰۰ نفر ساکن در یک گاراژ که کودکان نیز میان آنها هستند از یک سرویس بهداشتی استفاده می‌کنند، حمام ندارند و به دلیل شدت و حجم کار از تغذیه مناسبی نیز برخوردار نیستند. ما ضمن شروع ارائه برخی از این خدمات مثل تغذیه و ویزیت های دوره ای از ماه های پیش که تا کنون نیز ادامه دارد، برای مباحث بهداشتی در حال تدارک سیستم های خدمات سیار هستیم.

حسینی در ادامه به افزایش حصارهای زباله‌گردی در اطراف تهران انتقاد کرد و گفت: براساس اطلاعاتی که سازمان‌های مردم‌نهاد همکار با ما به دست آورده اند، شاهد شکل گیری محل های جدید تفکیک زباله هستیم به گونه‌ای که برخی از زمین‌های کشاورزی ظرف ماه‌های اخیر به سایت تفکیک زباله تحت عنوان حصار تبدیل شده و امیدواریم استانداری و فرمانداری های برخی شهرستان های اطراف تهران به طور جدی و متمرکز به این مساله ورود کنند و از توسعه چنین فضاهای غیر قانونی جلوگیری کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا