مدیریت شهری

فراخوان طراحی دیوارنگاری «پایه های پل های سواره رو»

سازمان زیباسازی شهر تهران در راستای ارتقاء سیما و منظر شهری اقدام به انتشار فراخوان طراحی دیوارنگاری «پایه های پل های سواره رو» کرده و هنرمندان می‌توانند در ارسال آثار در این فراخوان شرکت کنند.

به گزارش شوراآنلاین و به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان زیباسازی شهر تهران؛ در راستای ارتقاء سیما و منظر شهری و فراهم آوردن فرصت لازم جهت ایده پردازی و خلق تجربه های جدید رنگی در منظر شهری، در نظر دارد نسبت به طراحی و رنگ آمیزی پایه های پل های سواره رو اقدام کند. بر همین اساس؛ همه‌ هنرمندان رشته های ‌مختلف می‌توانند با شرکت در این فراخوان و خلق طرح ها و ایده های جدید زمینه زیبایی شهر را فراهم آورند.

پل واقع در تقاطع بزرگراه نواب با خیابان امام خمینی(ره)، پل واقع در بزرگراه نواب، مسیر شمال به جنوب، پایین تر از تقاطع خیابان مرتضوی، بزرگراه کردستان، مسیر جنوب به شمال، بعد از پل بزرگراه همت، پل خیابان ملاصدرا و خیابان وحدت اسلامی، بعد از خیابان بهشت، پل ابوسعید مکان های درنظر گرفته شده برای اجرای این طرح ها است. در این فراخوان، استفاده از رنگ و طرح در قالب بکارگیری سطوح رنگی در کنار هم به طوری که ترکیب های خلاق و چشم نواز بر روی جداره ها ایجاد شود مورد تأکید قرار گرفته است و با توجه به مخاطب سواره و خوانش سریع این جداره ها از طراحان انتظار می رود در طراحی آثار، به هماهنگی سطوح رنگی توجه و از فرم ها، موتیف ها و عناصر تصویری پیچیده و دارای جزئیات اجتناب کنند.

از طرفی هر هنرمند می تواند برای هر نشانی معرفی شده ۳ ایده و طرح ارائه کند و ایده ها، طرح ها و ترکیب های رنگی پیشنهادی باید دارای هارمونی رنگی بوده، مخاطب‌پذیری بالایی داشته و قابلیت اجرا با رنگ را داشته باشد. توجه به موقعیت شهری دیوارها به عنوان جداره های بزرگراهی و در نظر گرفتن اولویت مخاطب سواره و ارتباط ایده و طرح با فضا و معماری پل و پایه های آن مورد توجه است.

پس از داوری و انتخاب ایده‌ها و طرح ها، به تشخیص هیأت داوران و مدیریت نقاشی دیواری در صورت نیاز، جلسات مشترک با مشاوره مدیر هنری این رویداد برگزار می شود و هنرمندان منتخب باید در تمامی این جلسات حضور داشته باشند.

ضمنا توجه به مسائل زیست محیطی و در طراحی‌ها، انتخاب مواد و مصالح و مقررات عمومی شهر در روش‌های اجرا و عملیات کارگاهی در محل اجرای آثار از جمله الزامات این فراخوان است. هنرمندان می‌توانند تا ۳۰ شهریور آثار خود را برای شرکت در این فراخوان ارسال کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا