شورای شهر

هاشمی تذکر داد: امیدوارم تحقیق و عمل انجام گرفته در بحث قطار ملی تبدیل به تحقیق روی طاقچه نشود!

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به اینکه امکان تولید اتوبوس ملی برقی مانند قطار ملی مترو در کشور وجود دارد، گفت:‌ دولت باید تا قبل از پاییز اقدامات لازم را جهت توسعه حمل و نقل عمومی انجام دهد.

به گزارش شوراآنلاین، محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران در صحن امروز شورای شهر اظهار داشت:‌ در آستانه سی‌وامین سالگرد پیروزی ایران در جنگ تحمیلی قرار داریم و باید یاد و خاطره این پیروزی به فراموشی سپرده نشود.

وی افزود: بعد از قبول قطعنامه ۵۹۸ در سال ۶۷ تا دو سال ایران در بلاتکلیفی جدی قرار داشت ولی پس از آن صدام نامه‌‌ای نوشت که همه خواسته‌های ایران را پذیرفته است و بنابر این بدون واگذاری حتی یک وجب خاک، جنگ در کشور به صلح تبدیل شد.

رئیس شورای شهر تهران در ادامه گفت: به تدریج در حال نزدیک شدن به پیک سفرهای تابستانی هستیم و از طرفی با آغاز مهر تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی امری ضروری است.

هاشمی تصریح کرد: دولت باید در بودجه ۹۹ تکلیف ۳ هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت را مشخص کند، با گذشت ۵ ماه از سال جدید هنوز اقدامی در این راستا انجام نگرفته در حالی که باید تکلیف اوراق مشخص شود و بر اساس آن ناوگان حمل و نقل عمومی توسعه یابد.

وی با اشاره به مراسم روز گذشته رونمایی و ساخت قطار ملی مترو اشاره کرد و گفت:‌این پروژه بیش از ۵۰ درصد پیشرفت داشته و اعلام کرده‌اند تا بهمن یک رام قطار ملی با ۸۵ درصد ساخت داخل به بهره‌برداری خواهد رسید که این موضوع بسیار ارزشمند است.

رئیس شورای شهر تهران گفت: البته این تذکر را می‌دهم که تحقیق و عمل انجام گرفته نباید تبدیل به تحقیق روی طاقچه شود و یا موضوع آن در بایگانی بماند لذا باید تولید قطار ملی به صورت انبوه باشد.

وی بیان داشت: هر واگن مترو ۱۰ میلیارد تومان و یک قطار ۷۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که دولت باید اقدامات لازم را جهت حمایت از تولید قطار ملی انجام دهد.

هاشمی گفت:‌علاوه بر قطار ملی امکان ساخت اتوبوس‌های برقی در کشور وجود دارد و حتی ساخت اتوبوس برقی ساده‌تر از مترو است.

رئیس شورای شهر تهران عنوان کرد: امکان ساخت موتور و بدنه اتوبوس برقی در کشور وجود دارد و فقط مشکل ساخت باطری را داریم که ابتدا می‌توان از طریق واردات و بعد از آن با همکاری وزارت دفاع تولید باطری را نیز انجام دهیم.

وی گفت:‌امیدوارم تا آخر سال شاهد رونمایی و بهره‌برداری از واگن‌های قطار ملی و اتوبوس ملی برقی در کشور باشیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا