قیمت نفت افزایش یافت

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاینبه نقل از رویترز، قیمت نفت افزایش یافت اما انتشار گزارش آژانس بین‌المللی انرژی مبنی بر عدم کاهش سریع مازاد عرضه در جهان مانع از افزایش بیشتر قیمت‌ها شد.

آژانس بین‌المللی انرژی اعلام کرد جهان نفت مازاد خود را در بیشتر سال ۲۰۱۶  ذخیره خواهد کرد چراکه کاهش تولید آمریکا زمان می‌برد و اوپک نیز بعید است که توافقی با دیگر تولیدکنندگان برای کاهش تولید منعقد کند.

این آژانس پیش‌بینی خود برای رشد تقاضا در سال ۲۰۱۶ را کاهش داد. در حال حاضر تقاضا برای نفت در جهان برابر با ۱.۱۷ میلیون بشکه در روز است. این رقم در سال گذشته میلادی ۱.۶ میلیون بشکه بود که بالاترین رقم در ۵ سال گذشته محسوب می شد. همچنین این گزارش برآورد خود برای تقاضای نفت اوپک کاهش داد.

هر بشکه نفت خام آمریکا با ۵۶ سنت افزایش ۳۰.۲۵ دلار فروخته شد و نفت برنت دریای شمال نیز با ۳۸ سنت افزایش ۳۳.۲۶ دلار به ازای هر بشکه معامله شد.

بازارهای مالی در هفته گذشته به علت نگرانی در مورد بانک‌ها با توجه به نشانه‌هایی از احتمال رکود جهانی تکان‌هایی خورد که خرید دارایی‌های امن نظیر طلا و فرانک سوئیس را تقویت کرد.

نفت که در ۲ هفته منتی به اول فوریه نزدیک به ۳۰ درصد افزایش قیمت داشت و از ۳۵ دلار گذشت، هم‌راستا با بورس و کالاهای صنعتی با کاهش قیمت روبرو شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا