شورای شهر

واکنش چمران به ساخت مسجد در خانه ثابت پاسال و آغاز به کار شورای پنجم

به گزارش شورا‌آنلاین، مهدی چمران ظهر امروز در حاشیه جلسه امروز شورای شهر در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر آخرین وضعیت خانه ثابت پاسال و اظهارات منتصب به وی مبنی بر اینکه باید در این کاخ مسجد ساخته شود گفت: اینکه این خانه تاریخی است یا نه؟ تعیین آن بر عهده سازمان میراث فرهنگی است و سازمان میراث نیز تا کنون هیچ اظهار نظری در این خصوص نداشته است.

وی با بیان اینکه این خانه در ابتدا در اختیار بنیاد شهید بوده است که در دوره اول بخشی از محوطه این خانه را مورد ساخت و ساز قرار داده است، گفت: این خانه کپی کاخ ورسای است و کپی بودن دلیلی بر تاریخی بودن نیست و پس از سال‌ها این خانه تبدیل به مخروبه شد.

رئیس شورای شهر با بیان اینکه مالک جدید این خانه تصمیم گرفته که این خانه را به مکانی فرهنگی و مذهبی بدل کرده و در کنار آن مرکز تجاری و اداری بسازد، تصریح کرد: طرح را به شورا آورد و ما به آنها گفتیم که باید از شهرداری مجوز بگیرید اما از نظر قانون طراحی مسجد را شورای شهر باید تایید می‌کرد و به همین دلیل سه بار معماری این مسجد به شورا آورده شد و اصلاحاتی داشته‌ایم اما هنوز تایید نهایی نشده و ما هیچ وقت به هیچ کس نگفتیم که چه بساز و چه نساز؟!

چمران با بیان اینکه این موضوع برای یک سال و نیم پیش است و قبل از انتخابات با من مصاحبه‌ای در مورد ثابت پاسال شد اما بعد از انتخابات این مصاحبه منتشر شد و می‌گویند که من می‌خواهم انتقام بگیرم،‌ گفت: حالا جای سوال است، ساختن مسجد انتقام گرفتن است؟! و به نظر می‌رسد سایتی که این خبر را منتشر کرده می‌خواهد انتقام چیز دیگری را بگیرد.

وی در مورد درخواست اعضای لیست خدمت برای بازشماری آراء در حالیکه انتخابات تهران تایید شده است گفت: ما کاری به تایید شدن انتخابات نداریم، بلکه خواهان بازشماری ۱۰ درصد آراء بودیم و هستیم و آنها نیز قول مردانه دادند که ۱۰ درصد آراء را بازشماری کنند و اگر مرد هستند باید به قول خودشان عمل کنند.

چمران همچنین در مورد سرانجام زمان تشکیل شورای شهر جدید و اینکه که در خبرها آمده ۱۴ مرداد ماه زمان آغاز به کار شورای پنجم است،  گفت: شورای نگهبان هنوز به مجلس زمان دقیق را اعلام نکرده و هنوز مشخص نیست که شورای شهر پنجم چه زمانی آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا