شورای شهرصفحه اصلی

چند نفر در تهران به دلیل ابتلا به کرونا فوت کردند؟

رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران با اشاره به ضرورت نذرماسک در ایام محرم گفت: از ابتدای شیوع کرونا ۸۶۰۰تهرانی به دلیل ابتلا جان باختند.

ناهید خداکرمی رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، درباره وضعیت کرونا در پایتخت اظهار داشت: تهران همچنان در وضعیت قرمز به لحاظ شیوع کرونا قرار دارد ولی شهروندان نسبت به قبل بهتر پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند بر همین اساس تا دو هفته دیگر پیش‌بینی می‌شود آمار مبتلایان کمتر شود.

وی افزود: در آستانه برگزاری عید غدیر خم و ماه محرم هستیم بر همین اساس از شهروندان تهرانی درخواست داریم نذورات خود را به جای ارائه غذا به سمت توزیع ماسک رایگان اختصاص دهند چرا که در دسترس گذاشتن ماسک به ویژه در ایستگاه‌های مترو و اتوبوس سبب کاهش شیوع کرونا می‌شود.

رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران ادامه داد: همچنین از شهروندان تهرانی درخواست داریم نذورات خود را در ماه محرم به سمت و سوی مسائل اجتماعی و فرهنگی مقابله با کرونا پیش ببرند و امسال رویکرد متفاوتی را شاهد باشیم. همچنین این موضوع منطبق با نیاز مردم در جنگ با دشمن کووید ـ ۱۹ است.

خداکرمی بیان داشت: حتی مردم می‌توانند نذورات بزرگ خود را  جهت خرید دستگاه‌های اکسیژن‌ساز و تجهیزات مورد نیاز مقابله با کرونا اختصاص دهند و آن را به بیمارستان‌های دانشگاهی و خیریه‌ای ارائه دهند که به نظرم نذورات هدفمند، حماسه‌ای بزرگ جهت مبارزه با کرونا ایجاد می‌کند و از حیات انسان‌ها نیز محافظت خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه آمار متوفیان کرونا در پایتخت در حال حاضر همچنان حدود ۱۰۰ نفر و حتی بالاتر به صورت روزانه است،‌گفت: تخت‌های مراقبت‌های ویژه کاملا اشغال است و افزایش آمار مبتلایان به دلیل کمبود امکانات این چنینی فاجعه‌بار می‌شود بنابر این باید با همت مردم و رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک به طرف کاهش شیب ابتلا پیش رویم.

رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران اعلام کرد: از ابتدای شیوع کرونا تا دو هفته پیش ۷۱۶۹ نفر در تهران جان خود را به دلیل این بیماری از دست داده بودند که طی دو هفته اخیر تا کنون این رقم به ۸۶۰۰ مورد رسیده است.

خداکرمی اعلام کرد: همچنین چندین برابر آمار متوفیان، آمار بستری در بیمارستان داشته‌ایم و دهه‌ اول محرم زمان بسیار مناسبی است که منویات امام حسین (ع) را در دفاع از جان انسان‌ها مدنظر قرار دهیم و هر نذری را که داشته باشیم می‌توانیم در جهت مقابله با کرونا اختصاص دهیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا