شورای شهرصفحه اصلی

رئیس شورای شهر تهران: تعطیلی مترو بعید است

رئیس شورای شهر تهران درباره تعطیلی مترو گفت: ستاد ملی کرونا باید درباره آن تصمیم بگیرد و بعید می دانم که بتوانند این کار را انجام دهند.

به گزارش شوراآنلاین، محسن هاشمی در حاشیه دویست و بیست و هشتمین جلسه شورای شهر تهران در پاسخ به سوالات خبرنگاران گفت: امروز آخرین جلسه بود و اعضای شورا برای دو هفته به تعطیلات تابستانی می روند و از این فرصت استفاده می شود تا مشکلات کرونا در شورا برطرف بشود، چرا که اخیرا چندین تن از پرسنل ما به کرونا مبتلا شدند.

او ادامه داد: از اواسط مرداد ماه مجددا فعالیت های صحن علنی را خواهیم داشت. البته این بدین معنا نیست که اعضا حضور ندارند، بلکه فقط صحن را نداریم و اعضا در دفاتر خود و شهرداری بعضا فعال هستند.

هاشمی ادامه داد: جلسه امروز با ورود به چندین اعتراضیه هیات تطبیق فرمانداری به برخی مصوبات شورا آغاز شد.

او در پاسخ به این سوال که آخرین خبرها درباره توسعه ناوگان حمل ونقل عمومی چیست گفت: بحث اوراق مشارکت و خرید واگن و اتوبوس بود که مصوبات آنها عمدتا داده شده است. مشکل اصلی در سیستم بروکراتیک کشور است که موانعی را برای اجرای این مصوبات و یا قوانین مربوطه ایجاد کرده است و شهرداری در حال فعالیت است تا این موانع بروکراتیک را از بین ببرد.

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: برای مثال یکی از موارد بسیار مهم بحث بانکی است که قبول کند اوراق مشارکت را قبول کند و یا وقتی این بانک قبول کرد، بعد از آن تضامین شهرداری را قبول کند. اینها باعث شد این کار کند شود و آقای شهردار فعال شدند تا موانع را برطرف کنند.

هاشمی با اشاره به قرارداد با کارخانه واگن سازی تهران برای ساخت قطار گفت: این اقدام به سهمیه بندی های فاینانس خورد و مانع از آن شد که فاینانس مترو در داخل آن سهمیه ها قرار گیرد و بعد از آن با پیگیری های شهردار برطرف و بالاخره نامه فاینانس به طرف خارجی داده شد. عملیات باید در خارج از کشور دنبال شود تا فاینانس تبدیل به یک حقیقت شود و بتوانیم تولید در کارخانه واگن سازی راپیگیری کنیم.

او ادامه داد: البته به نظر من باید یک تیمی سفر کند و موانع فاینانس را پیگیری کند تا مسائل بروکراسی ناشی از تحریم را برطرف کند و آقای شهردار احتمالا به زودی این کار را انجام خواهند داد.

هاشمی درخصوص انتشار اوراق مشارکت سال ۹۸ گفت: خوشبختانه آقای همتی دستور دادند که از ایشان جای تشکر دارد و به مرحله آخر رسیده است و امروز باید تضامین شهرداری را بپذیرند. الان مشکلی پیش آمده است و ما از بانک شهر برای تضامین استفاده می کردیم که هنوز مورد قبول واقع نشده است. البته شهرداری باید نامه بنویسد به دیوان محاسبات و یک فرصت چند روزه از دیوان بگیرد و آقای عادل آذر همکاری کنند و اجازه بدهند دو هفته تمدید شود تا آن را حل کنیم.

او درپاسخ به این سوال که  آیا احتمال تعطیلی مترو وجود دارد گفت: دراین مورد صحبت نمی کنم و ستاد ملی کرونا باید درباره آن تصمیم بگیرد و بعید می دانم که بتوانند این کار را انجام دهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا