صفحه اصلیمدیریت شهری

شهردار تهران خبر داد: آغاز مقدمات ساخت خط ۱۰ مترو تهران

شهردار تهران گفت: مقدمات آغاز ساخت خط ۱۰ تهران انجام و بخش اول از میدان کتابی به سمت منطقه ۲۲ نیز آماده شده و به زودی رسما اعلام خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، پیروز حناچی در مراسم  بهره برداری از دو رام قطار جدید گفت: یکی از اهدافی که در این دوره تعقیب می کنیم با توجه به اینکه تعداد کارخانجات واگن سازی و نیاز کشور بسیار بالا است،‌ ساخت واگن ها در شرایط تحریم به عنوان یک مسیر راهبردی است که در حال پیگیری است.

او ادامه داد: ساخت ۱۰۵ دستگاه واگن در کارخانه واگن سازی  تهران در حال پیگیری است.

شهردار تهران گفت: قرار داد ۶۳۰ واگن به طرف چینی ارائه شده و تاییدات بانک مرکزی هم اعلام شده و در آخرین جلسه که با سفیر چین داشتیم مورد بررسی و در دستور کار سفارت چین در تهران قرار گرفت.

حناچی با بیان اینکه بیکاری واگن سازی در تهران نگرانی است که وجود دارد، افزود: اما با تلاش هایی که صورت می دهیم اجازه چنین اقدامی را نخواهیم داد و باید بیشتر از قبل به تلاش های خود ادامه دهد.

شهردار تهران گفت: مقدمات آغاز خط ده تهران نیز انجام و بخش اول از میدان کتابی به سمت منطقه ۲۲ آماده شده و به زودی رسما اعلام خواهد شد.

حناچی با بیان اینکه در فضای کرونایی نیازمند رعایت فاصله گذاری اجتماعی هستیم افزود: اما این مهم به شرط افزایش ناوگان در اتوبوس و مترو محقق می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا