مدیریت شهری

ضرورت چشم انداز هوشمندانه و منعطف شهروند در بازار رقابتی صنعت فروشگاه داری کشور

در اولین نشست علی محمد وحید کریمی مدیرعامل شرکت شهروند با جمعی از مدیران فروشگاهی این مجموعه، چشم انداز کلانی در حوزه هوشمندسازی و ارتقاء جایگاه فروشگاه های شهروند در شرایط کنونی کشور طرح و بررسی شد.

به گزارش شوراآنلاین و به نقل از روابط عمومی شرکت شهروند، علی محمد وحید کریمی مدیرعامل شرکت شهروند در جمع مدیران فروشگاهی که از آن ها به عنوان پیشکسوتان صنعت فروشگاهی یاد کرد، گفت: مراقبت و حفظ جایگاه هر برند و بنگاه موفقی منوط به کشف راهکارهای مناسب و منعطف با شرایط زمانه و معاصر آن است.

وحید کریمی در این نشست صمیمانه با اشاره به لزوم چابک سازی و بهره گیری از دانش روز در ترسیم نقشه راه موفقیت و بقاء در صنعت خرده فروشیِ حال حاضر افزود: با تلاش مضاعف و دوری گزیدن از قدمت گرایی، می توان دانسته و هوشمندانه موتور محرکه مجموعه با سابقه ای همچون شهروند را در مسیر پر شتاب و پیشروی به حرکت درآورد و مدیران ستادی این شرکت نیز باید با هموار کردن مسیر پیش رو و تسهیل امور، از هرگونه حواشی و طرح اشکالات بی مورد پرهیز کنند.

مدیر عامل شرکت شهروند همچنین از نقش بسیار ارزشمند منابع انسانی یاد کرد و گفت: نیروی انسانی با کیفیت و کارآمد در کنار پتانسیل ها و شناخت کلان هویت شهروند از جمله ابزارهایی هستند که از طریق آموزش به روز و انتقال تجربه نسل گذشته به آیندگان می توانند به حفظ جایگاه قدرتمند و پیشتاز شهروند کمک شایانی کرده و با جایگزینی شایسته سالاری و عدالت محوری به جای قومی گری، رویکردی کاملا سالم و شفاف را به ارمغان بیاورند.

وی همچنین با شنیدن نظرات مدیران فروشگاهی، به ضرورت هم اندیشی و شناخت ارکان موثر بر عملکرد شهروند تاکید کرد و اظهار داشت: سال پیش رو سخت ترین سال اقتصادی کشور خواهد بود و با توجه به ردپای تحریم ها و فشار مضاعفی که در تامین کالا وجود دارد باید در قالب کارگروه هایی که برای آسیب شناسی در این حوزه تشکیل شده اند، سبد کالایی غنی و ارزشمندی را در اختیار شهروندان قرار داد.

وحید کریمی در ادامه با تاکید بر صیانت و تعامل با ذینفعان مجموعه شهروند که به زعم وی در ۴ گروه سهامداران، منابع انسانی، شرکای تجاری و مشتریان فروشگاه های شهروند هستند بیان کرد: نگاه همه جانبه و همراه با هدفگذاری در قالب استانداردهای تعریف شده بنگاه های موفق اقتصادی، می تواند ضامن بازدهی و سودآوری شرکت شهروند باشد و الگوسازی عملکرد این شرکت را در پی داشته باشد.

وی همچنین از مثلثی یاد کرد که در راس آن منابع انسانی و در دیگر اضلاعش، تیم های فروش، بازرگانی و همینطور دارایی های لجستیک و نرم افزاری هر سازمانی قرار دارد و استحکام و توجه هرچه بیشتر به این سازه می تواند در توانمندسازی، مغز افزاری، دل افزاری و به تعبیر دیگر به بهره گیری از اندیشه و تعصب فردی و جمعی منجر شده و فعل خواستن را صرف نماید.

علی محمد وحید کریمی ساختن مجموعه ای با سقف شیشه ای و سالم که بتواند به عنوان بنگاهی کارآمد، خدمت رسان و سرمایه ای ارزشمند به آیندگان منتقل شود را در گرو اصلاح زیرساخت ها و سلامت محیط کار و شفافیت در عملکرد نهاده ها و اجزای آن شرکت دانست و گفت: تنفس هوایی تازه و سالم زیر سقف شیشه ای مجموعه شهروند از جمله اهدافی است که در تحقق آن باید کوشید.

مدیرعامل شرکت شهروند در پایان با اشاره به اشکالات برخی ساختارهای رایج در مجموعه شهروند تصریح کرد: تصمیم سازی و تطابق با شرایط موجود وابسته به اصلاح و کارآمدسازی منابع انسانی، کیفیت بخشی به جریان تامین کالا، ارتقاء زیرساخت های نرم افزاری و پایش مستمر ساختار مالی این مجموعه با سابقه خواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا