شورای شهرصفحه اصلی

کنایه محسن هاشمی به استیضاح رییس جمهور

رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: در پروژه پادگان ۰۶ اعتراضات برخی از اعضا باعث شد ارتش احساس «غبن» داشته باشد و پایش را کمی از پیگیری ماجرا عقب کشیده است.

به گزارش شوراآنلاین، محسن هاشمی رییس شورای اسلامی شهر تهران در حاشیه جلسه علنی امروز شورای شهر و در جمع خبرنگاران درخصوص نتایج جلسه هم اندیشی با شهردار تهران گفت: امروز از شهردار تهران درخصوص برخی پروژه ها و تاخیر در اجرای آن سوالاتی پرسیده شد.

وی افزود از ایشان درباره پروژه شهید رستگار نژاد پرسیدیم که ایشان گفتند تا اواخر تابستان پروژه رستگار نژاد به نتیجه خواهد رسید.

هاشمی گفت: مورد بعدی بحث ساخت یک ایستگاه مترو در هر ماه بود که وعده دادند این قول هم اجرا می شود و مقرر شد که ساخت دوازده ایستگاه تا پایان سال حتما محقق خواهد شد.

وی افزود نصف پول اوراق مشارکت به حساب شهرداری تهران واریز شده است و برای واریز باقی مانده آن هم باید با پشتوانه دولت به نتیجه برسیم.

رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: درخصوص پروژه نیلوفری هم بحث مطرح شد زبرا  از زمان ورود حناچی مسابقه ای برای آن برگزار شد و برنده داشت و قرار بود نقشه های اجرایی داده شود که نقشه ها هم داده شد.

هاشمی گفت: راه آهن مدعی است که باید هزینه ای بگیرد تا اجازه استفا هداز فضای آنجا را بدهد اما توافقی حناچی با وزیر راه و مدیرعامل راه آهن داشتند که این موضوع هم حل شد.

وی ادامه داد به این ترتیب قول داده شد کلنگ پروژه نیلوفر در دو هفته آینده در چهار نقطه ۲۵۰ متری زده شود.

رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: مردم نگرانی هایی هم از پروژه گیشا داشتند که گفته بودند دسترسی به گیشا بسته شده است. البته حناچی قول داد کلنگ کنار گذر زیرگذر گیشا هم زده خواهد شد.

هاشمی افزود: شهردار تهران در خصوص پروژه شهید بروجردی هم توضیحاتی داده شد و مشخص شد به دلیل چهار قطعه تملکی این مشکل به وجود آمده است.

وی ادامه داد: مقرر شد این چهار قطعه هم با بودجه غیرنقدی و تهاتر با املاک شهرداری مشکلشان حل شود و شاهد این باشیم که شهید بروجردی هم در این دوره به بهره برداری برسد.

هاشمی در پاسخ به سوال خبرنگار فارس که پرسید شما در صحن شورا صحبت از منتفی شدن قرارداد تبدیل پادگان ۰۶ به پارک کردید این ماجرا چیست گفت: اگر یادتان باشد وقتی توافق ساخت ۰۶ را امضا کردیم اعضای شورا گفتند این حرکت خوب نبوده و پادگان باید همه اش پارک می شده است و گفتند چرا ۶۰۰ هزار متر بارگذاری کرده آید.

وی افزود: همین باعث شد سوتفاهمی برای ارتش ایجاد شود و این مخالفت ها باعث شد تا ارتشی ها هم نگران شوند و گفته شود لابد این کار مناسب نیست.

رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: البته تبدیل پادگان به پارک کاملا منتفی نشده است اما حس پیگیری کردنش کم شده است. ارتش کمی احساس غبن کرده است و همین باعث شده است تا کمی کار به صورت جدی پیگیری نشود.

هاشمی خطاب به خبرنگار صدا و سیما هم گفت: حرف های ما را نصفه و نصفه پخش می کنید و باعث ایجاد تنش می شوید. در بحث کرونا یک مصاحبه مفصل داشتم و توضیحات جدی دادم اما فقط یک جمله پخش شد که گفتم دولت هفتاد درصد خطا کار است.

وی افزود: این کوتاه گفتن ها و کامل ننوشتن ها باعث می شود تا مردم هم نگران شوند و نتوانید مردم را قانع کنید.

رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: در بحث طرح ترافیک باید این را بگویم که ترافیکی در تهران چند وجهی است و چند مجهول دارد و وقتی تعداد مجهول ها بیشتر می شود برخی از مجهولات را فیکس می کنند.

ما با اجرای طرح ترافیک به دنبال پول دار شدن نیستیم بلکه به دنبال کاهش ترافیک و کاهش آلودگی هوای شهر تهران بوده ایم و سالها است این مسیر طی می شود.

وی گفت: آیا وقتی طرح ترافیک را بر می‌دارید سفرهای غیرضروری بیشتر نمی شود؟ آیا با افزایش سفرهای خودرویی آلودگی هوا بیشتر نمی شود؟ آیا این آلودگی هوای بیشتر باعث کاهش سطح ایمنی افراد جامعه نمی شود؟

رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: آیا اگر طرح ترافیک را برداشتیم حمل و نقل عمومی تعدادش کاسته می شود؟ ما ظرفیت متروی مان ۲.۵ میلیون نفر است در حالی که امروز یک میلیون نفر از آن استفاده می کنند.

هاشمی افزود: آیا اگر طرح ترافیک را برداریم یک باره این یک میلیون سفر می شود صد هزار نفر؟ البته هر تصمیمی ستاد ملی کرونا بگیرد ما آن را انجام می دهیم.

وی ادامه داد: تصمیم گیری درباره کرونا به عهده شورای شهر تهران نیست ما نقشی در این تصمیم گیری ها نداریم و اگر تصمیمی هم ما بگیریم باید تابع نظرات آنها باشد.

رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: آنها مسوولیتش را قبول کنند ما هم اجرایش می کنیم. امروز آنها به تصمیم قطعی نرسیده اند اما توپ را به داخل زمین می اندازند.

یکی از خبرنگاران خطاب به محسن هاشمی گفت: چرا با توجه به شرایط کرونا جلسات شورای شهر تعطیل نمی شود.

وی پاسخ داد: جلسات شورا را نمی توان لغو کرد. مثل این می ماند که آقای روحانی بگوید مجلس جلسه نداشته باشد تا به این ترتیب جلسه استیضاحش هم برگزار نشود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا