مدیریت شهری

مرمت میدان تاریخی حسن‌آباد به کجا رسید؟

شهردار تهران توضیحاتی درباره سرانجام مرمت میدان حسن آباد که در تیرماه سال گذشته دچار حریق شده بود، ارائه داد.

به گزارش شوراآنلاین، پیروز حناچی در حاشیه دویست و بیست و پنجمین جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران درخصوص سرانجام وضعیت میدان حسن آباد گفت: طراحی و اجرای نمای این میدان بر عهده شهرداری است و مسابقه‌ای در این زمینه برگزار و نتایج آن نیز مشخص شده است.

وی ادامه داد: ترمیم داخل و پشت ساختمان که دچار حریق شده بر عهده بخش خصوصی است اما شهرداری آماده همکاری با مالک ساختمان است.

حناچی همچنین با اشاره به حضورش در شورای شهر تهران و برگزاری مجمع شرکت اتوبوسرانی تهران گفت: براساس توافقی که با شرکت ایران خودرو دیزل انجام شده مقرر است ۱۲۰ دستگاه اتوبوس و ۱۲۰ دستگاه مینی بوس برای شهر تهران تولید شود که این قرارداد از حدود اختیارات شهردار و شرکت اتوبوسرانی تهران بالاتر بود از این رو برای تحقق آن نیازمند کسب مجوز از شورای شهر بودیم.

او ادامه داد: در این راستا این لایحه در قالب ۲ فوریت در جهت حل مشکلات شهر تهران در زمینه حمل و نقل عمومی امروز به شورا تقدیم شد.

حناچی با بیان اینکه شهر تهران پنج هزار و ۸۰۰ دستگاه اتوبوس فعال دارد که حدود ۶۰ درصد آنها عمری بین ۸ تا ۱۰ سال دارد و برای نوسازی این ناوگان باید گام‌های جدی برداشته شود گفت: اگر شرکت‌های داخلی دیگری نیز در این زمینه توان تولید داشته باشند ما آمادگی تعامل و توافق با آنها را داریم.

شهردار تهران همچنین در خصوص اعلام ساختمان‌های ناایمن شهر تهران نیز گفت: برخی از ساختمان‌ها که به عنوان ساختمان‌های ناایمن شمرده می‌شود در زمانی ساخته شدند که اجرای مقررات ملی ساختمان اساسا اجرا نمی‌شد. به طور کلی ناایمن بودن ۳۳ هزار بنای تهران به مالکان آنها ابلاغ خواهد شد البته در این حوزه خلاء قانونی وجود دارد و خوشبختانه دادستان در این زمینه همراه است.

شهردارتهران افزود: داشتن نقشه‌های همه این پلاک‌ها امری ضروری است و از سال ۱۳۸۶ نقشه همه ساختمان‌های ساخته شده را داریم اما قبل از آن نقشه‌ها وجود ندارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا