اجتماعی و فرهنگی

با تصحیح قرآن آرامش را در روح و جسم خود حس کرده‌ام

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین اشرف نظر با بیان این‌که «من برای ورود به کار تصحیح قرآن کریم سطح دو حوزه علمیه را گذرانده‌ام» اظهار کرد: در سازمان تبلیغات دوره‌های عمومی و خصوصی تصحیح قرآن کریم را گذرانده‌ام و می‌توانم در شغل‌های دیگری نیز ورود پیدا کنم اما از بین همه آن‌ها تصحیح قرآن را انتخاب کرده‌ام چرا که فعالیت در این عرصه سبب می‌شود که انسان از نظر روحی و روانی به جاهای بهتری برسد.

 

وی تاکید کرد:‌ از نظر مادیات این کار خیلی درآمدزا نیست اما از نظر معنوی تاثیر بسیار زیادی در زندگی می‌گذارد و یک توفیقی است که از سوی خداوند نصیب ما شده است. شاید در روز یک یا دو جزء قرآن را هر فردی بخواند اما با حضور در این کار بیشتر با قرآن ارتباط برقرار می‌کنیم.

 

این مصحح قرآن کریم در ادامه افزود:‌ تصحیح قرآن کریم با قرائت آن فرق دارد در تصحیح باید به علائم و حرکات قرآنی توجه کنیم و همین توجه سبب می‌شود که روح انسان آرامش بیشتری داشته باشد. من هرگاه که با قرآن کار کرده‌ام لطافت روحی آن را در زندگی و جسم خود حس کرده‌ام، سختی کار دارد اما عشق به این کار سبب می‌شود که سختی کار کمتر جلوه کند.

 

نظر تاکید کرد:‌ من خودم اگر گاهی غلطی از چشمم دور بماند احساس عذاب وجدان می‌کنم و خود را در مقابل خدا و کلام خدا مسئول می‌دانم. خیلی از افراد جامعه ما با کار تصحیح قرآن آشنا نیستند ما حتی قرآنی که یک بار چاپ شده و قرار است و برای چاپ مجدد برود باز هم تصحیح می‌کنیم. بنده از سال ۸۴ تا ۹۴ بالغ بر ۱۰۰ قرآن را تصحیح کرده‌ام.

 

وی ادامه داد: رسانه‌ها می‌توانند برای شناخت این حرفه تاثیر بسیار زیادی داشته باشند. خیلی از افراد وقتی سنشان بالا می‌رود دچار پیری چشم می‌شوند اما من خودم از زمانی که کار با قرآن را آغاز کرده‌ام هرگز دچار این مشکل نشده‌ام و روشنایی چشم خود را از قرآن می‌دانم. هر چقدر که این کار سخت‌تر باشد برای من لذت‌بخش‌تر است.

 

این مصحح قرآن کریم یادآور شد: فعالیت در این عرصه سبب شده است که من در خیلی از مواقع راحت‌تر بتوانم حق را از باطل تشخیص بدهم و دلیل آن را فعالیت در این عرصه می‌بینم. متاسفانه به دلیل مشکلاتی که در عرصه چاپ قرآن وجود دارد کار ما با وقفه روبرو شده است. امیدواریم که با همت مسئولان این مشکل حل شود. در سال‌های گذشته ما برای تصحیح قرآن نیازی نبود که در نوبت باشیم. اما اکنون به دلیل مشکلاتی که پیش آمده است برای فعالیت در این عرصه باید ماه‌ها منتظر بمانیم.

 

نظر تاکید کرد: من از هر فرصتی برای تصحیح قرآن استفاده می‌کنم و معتقدم حتی اگر قرآن را با چشم ببینیم غذای روح انسان تامین می‌شود. من در خیلی از مراحل زندگی خود برکات فعالیت در این عرصه را دیده‌ام. برای پیشرفت این کار در جامعه باید تلاش شود. خیلی از جوانان ما با این کار آشنا نیستند و شاید در سال یک یا دو بار به قرآن سر بزنند و قرآن مهجور مانده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا