شورای شهر

هاشمی: برخی مصوبات شورا از سوی شهرداری کُند یا ناقص اجرا می‌شود

رئیس شورای شهر تهران گفت: براساس اداره پایش ما برخی مصوبات شورا یا کُند و یا ناقص اجرا می شود.

به گزارش شوراآنلاین، محسن هاشمی در جمع خبرنگاران گفت: اعضای شورای شهر پیشوا جلسه‌ای با اینجانب درخصوص ساخت مترو برای این شهر دارند که باید به این جلسه بروم و به این دلیل جلسه شورا را زودتر ترک می‌کنم.

او درباره علت خروج زود هنگام شهردار تهران و ایجاد این شائبه که شاید شهردار گله‌مند بوده است، گفت: قضیه اینگونه بود که دیروز اشتباها یک لایحه  آمد که شهردار تهران آن را امضا کرده بود که سقف حدنصاب معاملات اتوبوسرانی افزایش یابد. اما یادشان نبود که دو فوریتی نوشته است در صورتی که موضوع دو فوریتی نبود. من به شهردار گفتم این موضوع دوفوریتی نیست و ایشان هم گفتند من دو فوریتی امضا نکردم اما با رویت نامه دیدند که گویا دو فوریتی امضا کرده اند و قرار شد در کمیسیون‌ها بررسی شود و در جلسه بعد حضور یایند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران افزود: آقای حناچی جلسه دیگری داشتند و توصیه کردیم بروند و به کارشان برسند.

اودر پاسخ به این سوال که تذکرات ارایه شده از سوی اعضای شورا امروز شکل و شمایل متفاوتی داشت و بوی ناراحتی داشت، گفت: یکی از مشکلات ما این است که شهرداری مصوبات شورا را به کُندی اجرا می کند. برای مثال یکی از مصوباتی که داشتیم اما درست اجرا نشده بود موضوع شفافیت و قرار دادن اطلاعات بر روی سامانه شفافیت است و شهرداری پاسخ داد و خانم آروین قانع نشد و همین امر باعث شد خانم آروین تذکری بدهند. براساس اداره پایش ما برخی مصوبات شورا یا کند و یا ناقص اجرا می شود.

هاشمی درخصوص رفع مشکلات مربوط به حمل و نقل عمومی هم گفت: در این خصوص در این مدت صحبت به اندازه کافی شده است و دیگر حرفی ندارم.

رئیس شورای  شهر تهران درخصوص اینکه آیا قرار نیست مرکز مطالعاتی برای شورای شهر تهران راه اندازی شود، گفت: شورای شهر تهران هیچ گاه مرکز پژوهش ها نداشته است. پیشنهادی داشتیم که این دوره مرکز مطالعات و پژوهشها ایجاد شود اما به این نتیجه رسیدیم که مرکز مطالعات شهر تهران می‌تواند نیازهای شورای شهر را هم برآورده کند.

هاشمی همچنین  در پاسخ به سوالی درباره علت حضور اعضای شورای شهر پیشوا و کمک تهران  به پیشوا  گفت: یک سرِ همه متروهای شهرهای اقماری به شهر تهران وصل می شود و طبیعتا این ها توقع دارند که به تهران وصل شوند. بین راه آهن و مدیریت شهری هماهنگی لازم برای رسیدن مترو به شهرهای اقماری وجود ندارد. برای مثال در پیشوا کارهای زیادی انجام شده است اما هنوز متصل نشده است.

هاشمی افزود: از این رو این عزیزان امروز به دفتر من آمده‌اند تا هم کمک بطلبند و هم همکاری‌ها برای حصول نتیجه افزایش پیدا کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا