اجتماعی و فرهنگی

فاصله‌گذاری اجتماعی در تاکسی‌ها در شهرهای خیلی معدودی در حال اجراست

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی کشور سرانجام وعده پرداخت وام ۶ میلیونی به تاکسیران‌ها تشریح کرد.

به گزارش شوراآنلاین، مرتضی ضامنی» مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی کشور‌ در خصوص وضعیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی  در تاکسی‌ها  در شهرهایی که از نظر کرونا در وضعیت قرمز و هشدار قرار دارند، گفت: پروتکل‌ها از سوی وزارت بهداشت ابلاغ شده است و هر آنچه ابلاغ کرده‌اند را به شهرداری‌های مربوطه ابلاغ کردیم و در حوزه تاکسیرانی در چند بخش در حال اجرا است.

او افزود: رانندگان باید ضدعفونی مستمر را در دستور کار داشته باشند و همچنین باید از ماسک و دستکش استفاده کنند. اگرچه که تامین این اقلام مستمر و روزانه باید انجام شود،‌ اما در حد مقدورات در دست اجرا است. همچنین در برخی خطوط پرمسافر جداکننده‌‌های محفظه راننده از مسافر انجام شده است.

ضامنی در خصوص اعمال قوانین سختگیرانه‌تر در تاکسی و الزام استفاده از ماسک گفت: ما تابع قوانین وزارت بهداشت هستیم و اگر پروتکل مضاعفی ابلاغ شود، همان را اجرا می‌کنیم. چیزی که تاکنون به ما ابلاغ شده است، همین مواردی بود که به آن اشاره کردم.

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی کشور همچنین در پاسخ به سوالی درخصوص رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در تاکسی‌ها و تقسیم کرایه تاکسی بین سه سرنشین گفت: تعداد زیادی از شهرها در حال اخذ مصوبه هستند، ‌اما در شهرهای خیلی معدودی مصوبات طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در تاکسی‌ها اخذ شده و مصوبات آن در حال اجرا است.

او همچنین در پاسخ به سوالی درخصوص سرانجام پرداخت وام ۶ میلیونی به رانندگان تاکسی اظهار داشت: این موضوع در حال اجرا شدن است، ‌اما برای اجرایی شدن فرایندی دارد. متولی پرداخت این کمک معیشتی وزارت رفاه است و فهرست رانندگان مشمول در سامانه‌ای که وزارت رفاه برای این امر درنظر گرفته است، تحت عنوان “سامانه کارا” قرار می‌گیرد.

او با بیان اینکه  فهرست رانندگان توسط وزارت کشور به وزارت رفاه تحویل داده شد، تصریح کرد: وزارت رفاه مبنایی دارد و در گام اول برای آن دسته از رانندگانی که بیمه تامین اجتماعی دارند، پیامک ارسال کرده است و این افراد باید در سامانه کارا ثبت نام خود را انجام و تایید شعبه را اخذ و برای دریافت تسهیلات اقدام کنند.

ضامنی همچنین در خصوص افرادی که بیمه تامین اجتماعی ندارند، اظهار داشت: در حال برقراری یک ارتباط وب سرویس با وزارت رفاه هستیم تا براساس آن رانندگان فعالی که بیمه تامین اجتماعی ندارند را از ما استعلام کنند و این افراد نیز بتوانند ثبت‌نام خود را انجام دهند.  این اقدام شروع شده است و پیامک‌ها در گام اول و به صورت مرحله‌ای در حال ارسال است.

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی افزود: افرادی که پیامک برای آنها ارسال شده است، می‌توانند فرایند اجرایی را انجام و پیگیر تسهیلات خود باشند.

او همچنین درخصوص تضامین در نظر گرفته شده گفت: مقرر شده است که با یک سفته و یا یک چک بتوانند تسهیلات خود را دریافت کنند.

ضامنی در پاسخ به این سوال که اولین گروه از رانندگان چه زمانی وام ۶ میلیونی را دریافت می‌کنند، اظهار داشت: لیست رانندگانی که پیامک برای آنها اعلام شده است قرار است، طی روزهای آینده در اختیار ما قرار گیرد و مشخص می‌شود چه تعدادی برای آنها پیامک ارسال شده است و چه تعداد به بانک‌‌ها مراجعه کرده‌اند.

منبع: ایلنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا