استان

رییس شورای عالی استان ها: ۲۵۰ هزار حکم قلع بنا در سراسر کشور اجرایی نشده است

رئیس شورای عالی استان‌ها گفت: ۲۵۰ هزار از احکام کمیسیون ماده ۱۰۰ مبنی بر قلع بنا هنوز اجرایی نشده است.

به گزارش شوراآنلاین، علیرضا احمدی رئیس شورای عالی استان ها درباره عدم اجرای احکام قلع بنای کمیسیون های ماده ۱۰۰ اظهار داشت: تا کنون ۲۵۰ هزار حکم قلع بنا از سوی کمیسیون های ماده ۱۰۰ در سراسر کشور صادر شده ،اما بخش قابل توجهی از این احکام هنوز اجرایی نشده است.

وی ادامه داد: بیش از ۱۰ سال از بعضی از احکام قلع بنا کمیسیون ماده ۱۰۰ می‌گذرد ولی هنوز قابلیت اجرایی ندارد چرا که در بعضی از شهرها تخریب بناهای غیر مجاز می‌تواند تبعات اجتماعی، سیاسی و فرهنگی داشته باشد. بنابراین ما باید تدبیری بیاندیشیم تا۲۵۰ هزار رایی که هنوز اجرائی نشده است و هزینه هایی به شهر تحمیل کرده را جبران کنیم و از این درآمدها در جهت رفاه شهروندان هزینه کنیم.
احمدی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه چرا تاکنون این احکام اجرایی نشده است گفت: اجرای این احکام با همکاری قوه قضاییه امکان پذیراست، البته قوه قضاییه  اخیرا اقدامات قابل توجهی در جهت رفع تبعیض و اجرای عدالت انجام داده است.

وی با تاکید بر اینکه باید ازساخت و سازهای غیرمجاز قبل از وقوع آن جلوگیری شود افزود: اکنون باید درخصوص رای های صادرشده که چندین سال از عدم اجرای آن گذشته است با تدبیر عمل کنیم چرا که بعضی از صاحبان این خانه های غیرمجاز از قشر کم درآمد هستند و باید شرایط آنها نیز در اجرای قانون مورد نظر قرار بگیرد.

رئیس شورای عالی استانها با بیان این که باید از سوی دیگر با زمین خواران و کوه ‌خواران بر اساس قانون به شدت برخورد شود افزود: هر چه سریعتر باید احکام مربوط به افراد ثروت اندوزی  که با دور زدن قانون ساخت و ساز غیر مجاز داشته اند، اجرایی شود.

وی تأکید کرد: باید پیشگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز در اولویت شهرداری ها قرار بگیرد و در این راستا سامانه ثبت شکایت شورای عالی استان ها بزودی راه اندازی می شود.

منبع: فارس

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا