مدیریت شهری

معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه چهار تهران خبر داد: اجرای طرح باندینگ بر روی درختان شمال شرق پایتخت

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه چهار تهران از اجرای عملیات باندینگ درختان نارون، صنوبر و بید خبر داد و گفت: با اجرای این طرح مقاومت درختان در مقابله با آفت های تابستانی افزایش می یابد.

به گزارش شوراآنلاین و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه چهار، “حمیدرضا فرخی” با اعلام این مطلب گفت: فضاها و پهنه های سبز شهری یکی از مهمترین عناصر در لطافت و پاکی هوا و تصفیه کننده مناسبی برای آلاینده های مختلف کلانشهر تهران است، از این رو رسیدگی به درختان و فضاهای سبز شهری از اولویت های مدیریت شهری به حساب می آید.

وی افزود: هدف از اجرای این عملیات علاوه بر حفاظت درختان نارون، بید و صنوبر در برابر خسارت انواع آفات برگخوار و چوب خوار و پوست خوار؛ کنترل و پیشگیری از شیوع و ازدیاد این آفات بیماری زا در سال آینده است، در این خصوص با استفاده از قارچکش سیستمیک و پودر مل تنه درخت به فاصله یک متر از طوقه به محلول مورد نظرآغشته شده تا از شیوع آفات در فصول گرم سال جلوگیری به عمل آید.

فرخی با اشاره به جزییات این عملیات گفت: در این راستا ٢٨۶۵اصله درخت از فضاهای سبز شهری منطقه چهار در متراژ حدود ١۶٠٢۶ متر در طرح باندینگ محافظت می شود.

معاون خدمات شهری ومحیط زیست منطقه چهار در پایان خاطرنشان کرد: این عملیات طی چندسال متوالی در منطقه چهار با نظارت کارشناسان مرکز تحقیقات، آموزش و مشاوره فضای سبز اجرا می شود که به طور چشمگیری تاثیر مناسبی در کاهش آفات نباتی این درختان داشته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا