اجتماعی و فرهنگیصفحه اصلی

حناچی: تکمیل خطوط مترو در اولویت شهرداری تهران قرار دارد

شهردار تهران تکمیل خطوط ۶ و ۷ مترو را در اولویت پروژه های شهرداری تهران اعلام کرد و گفت: تکمیل خطوط مترو تاثیر زیادی بر ترافیک و آلودگی شهر دارند.

به گزارش شوراآنلاین، پیروز حناچی شهردار تهران به همراه سیدمناف هاشمی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری در بازدید از خط ۶ متروی تهران از ایستگاه اشرفی اصفهانی وارد تونل مترو شدند و با قطار مترو به ایستگاه مرزداران رفتند.

شهردار تهران در این دیدار خطاب با پیمانکاران خط ۶ مترو گفت: شرایط اقتصادی کشور سخت شده ولی نمی توان به این بهانه کارها را متوقف کرد و دست از فعالیت کشید. متروی تهران یک پروژه بزرگ ملی است و نباید آن را در مقیاس محلی دید.

او افزود: در نظرسنجی که از شهروندان تهران به عمل آمد آنها ترافیک و آلودگی هوا را دو مشکل اصلی تهران عنوان کردند و توسعه مترو می تواند این دو مشکل را در تهران به حداقل برساند.

حناچی از مدیران مترو خواست با دعوت از هیات دولت برای بازدید از خطوط در حال ساخت مترو، آنها را با این پروژه عظیم و تاثیر آن بر رفاه مردم آشنا کنند و ادامه داد: هم اکنون برخی مناطق مثل ۲۲ از نظر دسترسی های ناوگان حمل و نقل عمومی شرایط خوبی ندارند و لازم است که این خطوط برای تسهیل تردد همشهریان در این مناطق هر چه زودتر به بهره برداری برسد.

بر اساس گزارش سایت شهر، حناچی در ادامه گفت: خط ۶ یکی از طولانی ترین خطوط تهران است و از دولت آباد تا سولوقون می رود و از پنج منطقه بزرگ تهران عبور می کند. این خط با هفت خط دیگر مترو تلاقی دارد که نقش عمده ای در جابجایی مسافران دارد و دایره خطوط مترو را تکمیل می کند. اما برای بهره برداری از این خط مشکلات مالی برای تامین تجهیزات وجود دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا