مدیریت شهری

تقدیر هنرمندان موسیقی کشور از شهردار تهران و سازمان بهشت زهرا(س)

فاضل جمشیدی به نمایندگی از تعدادی از هنرمندان برجسته موسیقی کشور طی نامه ای از دکتر حناچی شهردار تهران به جهت اقدام شایسته سازمان بهشت زهرا(س) در کمک و همراهی بازسازی آرامگاه زنده یاد علینقی وزیری هنرمند بزرگ و برجسته تاریخ موسیقی ایران تقدیر کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان بهشت زهرا(س)، فاضل جمشیدی در نامه خویش خطاب به دکتر پیروز حناچی در تقدیر از مدیریت سازمان بهشت زهرا(س) آورده است:  قطعا در سایه تدابیر جنابعالی، اندیش های فرهنگ مدارانه تان و همچنین مدیران زیر مجموعه شهرداری زین پس شاهد اتفاقات متین و ارزشمندی خواهیم بود.

در همین راستا استدعا دارد مراتب سپاس و تشکر بخش عمده ای از موسیقی دانان کشور به دلیل توجه مدیران سازمان بهشت زهرا(س) در خصوص ارج گذاری به مقام و آرامگاه استاد علینقی وزیری بنیانگذار موسیقی نوین ایران را اعلام نمایند.

گفتنی است در نیمه مهرماه ۱۳۹۸ به مناسبت هفته تهران جمعی از بزرگان و اساتید موسیقی کشور با همراهی سعید خال مدیرعامل سازمان بهشت زهرا(س) و شهردار حرم مطهر حضرت امام خمینی(ره) با حضور بر سر مزار علینقی وزیری در بهشت زهرا(س) یاد و خاطره این استاد برجسته موسیقی کشور را گرامی داشتند.

در این مراسم از سردیس و سنگ قبر جدید استاد علی نقی وزیری در مقبره ۱۰۵۳ بهشت زهرا(س) رونمایی شد.

استاد علی نقی وزیری، موسیقی‌دان ایرانی و از پیشگامان آهنگسازی برای اجرای ارکستری موسیقی ایرانی بود. وی به جهت تأثیرات عمده‌ای که بر موسیقی سنتی ایران گذاشت، از جمله ایجاد روشی برای نت‌نویسی و شیوه تدوین ردیف، شهرت دارد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا