اجتماعی و فرهنگیصفحه اصلی

حناچی: مصمم هستیم بر سوءاستفاده از کودکان توسط پیمانکاران پایان بدهیم

شهردار تهران نوشت: شهرداری تهران بر پایان دادن به سوءاستفاده از کودکان توسط پیمانکاران خود مصمم است.

به گزارش شوراآنلاین، پیروز حناچی شهردار تهران در پست توئیتری نوشت: ‌شهرداری تهران بر پایان دادن به سوءاستفاده از کودکان توسط پیمانکاران خود مصمم است.

وی نوشته است: بدون اراده‌ سازمانی، همکاری بین‌بخشی و نظارت و مشارکت مدنی تحقق این هدف ممکن نیست. از مردم تهران می‌خواهم با گزارش تخلفات ما را در این مسیر یاری کنند.

این در حالی است که محمدرضا جوادی یگانه معاون اجتماعی شهردار تهران هم در پستی توئیتری نوشته است: بخشنامه شهردار تهران محصول اراده جمعی در شهرداری تهران و آغاز راه ما برای پایان دادن به بکارگیری کودکان توسط پیمانکاران بویژه در زباله‌گردی است.

جوادی یگانه نوشته است: از مردم می‌خواهیم در برابر تخلف و سوءاستفاده از کودکان ساکت نمانند و از طریق سامانه ۱۳۷ و رسانه‌های اجتماعی گزارش دهند.

این در حالی است که روز گذشته بخشنامه ای در ۶ بند از سوی شهردار تهران خطاب به مسؤولان شهرداری تهران درخصوص ممنوعیت بکارگیری کودکان کار ابلاغ شده است.

در بخشی از بخشنامه شهردار تهران با موضوع بخشنامه منع به کارگیری کودک از سوی پیمانکاران شهرداری تهران آمده است: معاونت خدمات شهری و محیط زیست با همکاری مناطق شهرداری موظفند نسبت به اجرای طرح کاهش پسماند اقدام کنند تا زمینه شکل‌گیری زباله‌گردی از میان برود.

همچنین آمده است؛ شهرداران مناطق موظفند مطابق نظامنامه‌های فنی و اجرایی، جمع‌آوری پسماند و قراردادهای موجود از طریق نظارت بر عملکرد پیمانکاران پسماند و برخورد با متخلفان از به کارگیری کودکان در این فرایند جلوگیری کنند.

در بخش دیگری از این بخشنامه آمده است: سازمان بازرسی موظف است علاوه بر بررسی موانع اجرای این بخشنامه و پیشنهاد راهکارهای لازم، گزارش‌های هفتگی از تخلفات صورت گرفته را به تفکیک مناطق ارائه کند.

در یکی دیگر از بندهای این بخشنامه آمده است: با توجه به نقش مشارکتی و نظارتی شهروندان، سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات  شهرداری با همکاری سازمان بازرسی موظفند بستر لازم برای اخذ گزارش‌های مردمی از موارد به کارگیری کودکان توسط پیمانکاران شهرداری تهران را فراهم کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا