مدیریت شهری

تأکید شهردار منطقه ۱۹ بر خرد جمعی و انسجام گروهی برای عبور از بحران ها

شهردار منطقه ۱۹ با تقدیر از تعامل همه دستگاه های خدمات رسان در فعالیتهای پیشگیرانه از شیوع ویروس کرونا، بر ضرورت خرد جمعی و انسجام گروهی برای عبور از بحران ها تأکید کرد.

به گزارش شوراآنلاین و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۹، علی توکلی شهردار منطقه در نشست فصلی ستاد مدیریت بحران منطقه که با حضور معاونین و مدیران شهرداری منطقه، رابط شورایاران، دبیر کارگروه اجتماعی و فرهنگی، نماینده سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران و نمایندگان دستگاه های خدمات رسان برگزار شد بیان کرد: آنچه باعث ایجاد وضعیت سفید در منطقه ۱۹ در روزهای شیوع ویروس کرونا شده است، خدمات مؤثر و تعامل خوب همه نهادهای دولتی و مردمی اعم از گروه های مردم نهاد، شورایاران، بسیج و سپاه بوده است.

او خواستار استمرار تلاش ها و توجه جدی به بحث آموزش و اطلاع رسانی به شهروندان بویژه از طریق فضای مجازی شد و افزود: عدم توجه به رعایت فاصله اجتماعی و دستورالعمل های بهداشتی می تواند موجب تشدید شیوع کرونا و ایجاد موج دوم آن شود.

توکلی در ادامه بر لزوم آمادگی و نظارت کامل بر سوله های بحران منطقه برای مقابله با زلزله احتمالی تأکید کرد و گفت: دراین خصوص لازم است تمام پیش بینی ها صورت گیرد تا در زمان بروز این حادثه خدمات رسانی به نحو شایسته انجام شود.

این مسئول در ادامه به بخشی از اقدامات صورت گرفته در محدوده خلازیل اشاره و بیان کرد: تلاش ما بر این بوده تا مسئله خلازیل را از حاشیه به متن بیاوریم اما حل این مسئله نیاز به یک اراده و عزم ملی دارد.

به گفته شهردار منطقه اقدامات مختلفی برای ساماندهی این محدوده از جمله جلوگیری از فعالیت بساط گستران در جمعه بازار، مقابله با آتش افروزی ها، تعطیلی گاراژهای عامل تفکیک غیرمجاز پسماند و ترغیب برخی از مالکان به تغییر صنف صورت گرفته است.

در طول این نشست گزارشی از فعالیت های انجام شده به منظور جلوگیری از افزایش شیوع ویروس کرونا در منطقه ۱۹ که با عزم جدی و همکاری نیروهای شهرداری منطقه، شورایاران، دستگاه های خدمات رسان و مشارکت های مردمی صورت گرفته، ارائه شد.

ضدعفونی مستمر معابر عمومی و ساختمان ها، غربالگری و سنجش تب، آموزش و اطلاع رسانی به شهروندان، تهیه ماسک و اقلام بهداشتی با مشارکت خیرین و توزیع در محلات محروم، توزیع گان ، ماسک و اقلام بهداشتی دربیمارستان فیروزگر، اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی در بوستان ها و صفوف نانوایی بخشی از این اقدامات بوده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا