سیاسیصفحه اصلی

نارضایتی استاندار تهران از فاصله گذاری اجتماعی در اتوبوس و مترو

استاندار تهران گفت: انتظارات استانداری در خصوص توافق‌های انجام شده مبنی بر فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک در مترو، اتوبوس و وسایل حمل و نقل عمومی برآورده نشده است.

به گزارش شوراآنلاین، دومین مرحله از طرح کاشف پلیس آگاهی پایتخت با حضور استاندار تهران و رئیس پلیس پایتخت در ستاد فرماندهی پلیس تهران رقم خورد.

انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران در جمع خبرنگاران با تشکر از تلاش پلیس برای مقابله با سرقت در کلانشهر پایتخت اظهار داشت: از زمان فرماندهی سردار رحیمی و در سال‌های ۹۶، ۹۷  و ۹۸ شاهد ارتقای کیفیت کشف و همچنین پیشگیری و مقابله با سرقت در کلانشهر تهران بودیم.

استاندار تهران تصریح کرد: در بدو شروع کار، تقریبا میزان سرقت در کلان‌شهر تهران ۲۹ درصد سرقت کشور بود، اما در پایان سال ۹۸ به ۲۱.۸ درصد رسید که نشان‌دهنده این است که سالانه ۲.۵ تا ۳ درصد کاهش سرقت را در تهران داشته‌ایم.

وی گفت: بیش از ۶۵ درصد سارقان در این کلان‌شهر سکونت ندارند.

محسنی بندپی به سومین کمیسیون سرقت که امروز در ستاد پلیس برگزار شد اشاره و تصریح کرد: خوشبختانه شاهد اقدامات بسیار ارزشمند و اثربخش و مؤثری در ارتقابخشی به سلامت شهروندان و آسایش و آرامش آنها توسط پلیس هستیم، چرا که در وقوع جرم کاهش داشته و شاهد افزایش کشفیات هستیم.

استاندار تهران ادامه داد: ۹ میلیون جمعیت شهروندان تهران است؛ روزانه ۳.۵ میلیون هم جمعیت شناور در تهران تردد دارند، به علاوه ۲۵۰ هزار نفر از اتباع خارجی.

محسنی بندپی در پاسخ به سؤالی در خصوص نیاز پلیس به دوربین‌های الکترونیکی گفت:‌در جلسه امروز چندین مصوبه داشتیم و با توجه به اینکه پلیس به دلیل مأموریت‌های متنوع نیاز به تجهیزات مختلف و به روز دارد، یکی از موارد مصوب شده‌ این بود که پلیس از دوربین‌های الکترونیکی و وسایل و امکانات مورد نیاز برخوردار شود، چرا که جرم پیچیده است و برای کشف آن نیاز به تجهیزات جدید است، بنابراین از شهرداری خواستیم که دوربین‌های الکترونیکی را دراختیار پلیس قرار دهد؛ همچنین پلیس بتواند از دوربین‌های سایر اماکن نیز استفاده کند.

محسنی بندپی با اعلام این مطلب که ۱۵۰ هزار واحد صنفی بدون پروانه در کلان‌شهر تهران فعال هستند، از تردد ۳.۵ تا ۴.۵ میلیون موتورسیکلت بدون هویت خبر داد و گفت: متأسفانه ۸۵ درصد زورگیری‌ها توسط موتورسیکلت انجام می‌شود.

وی  در خصوص تداوم اجرای طرح ترافیک یا محدودیت آن، گفت: استانداری گزارش خود را در این خصوص به وزارت کشور داده، چرا که انتظاراتش براساس آنچه که توافق شده بود برآورده نشد، از جمله اجرای فاصله‌گذاری اجتماعی در مترو و اتوبوس و استفاده از ماسک؛ به هر حال تصمیم‌گیری در این خصوص با استانداری نیست و ستاد ملی مقابله با کرونا تصمیم می‌گیرد.

وی در خصوص ساخت کلانتری‌های جدید اعلام کرد: مقرر شده بود ۸۰ کلانتری اضافه شود؛ در این خصوص جلسه‌ای با شورای شهر برگزار شد و آنها قول‌هایی در این زمینه دادند، حالا قرار است بنده با سردار رحیمی یکبار در شورای شهر حاضر شده و در خصوص اهمیت افزایش تعداد کلانتری‌ها توضیحات لازم را بدهیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا