مدیریت شهری

شهردار منطقه ۴: بوستان ۳۵ هکتاری ارتش با حفظ بناهای تاریخی موجود احداث می شود

شهردار منطقه ۴ تهران با اشاره به توافقات اولیه با ارتش در خصوص احداث یکی از زیباترین بوستان های تهران در پادگان تاریخی ۰۶ گفت: بر اساس این توافقات مقرر شد بوستان ۳۵ هکتاری ارتش با حفظ بناهای تاریخی در پادگان ۰۶ احداث شود.

به گزارش شوراآنلاین، محمد محمددوست با اعلام این خبر افزود: مساحت پادگان ۰۶ حدود ۵۰ هکتار است و با توجه به مصوبات کمیسیون ماده پنج و تأیید در شورای عالی شهرسازی و معماری مقرر شد که ۳۵ هکتار از آن عرصه به فضای سبز و بوستان عمومی تبدیل شود و در اختیار عموم شهروندان قرار گیرد.

وی یکی از ویژگی های بارز این پروژه را دسترسی آسان از طریق مترو عنوان کرد و افزود: شهروندان تهرانی می توانند از تمامی نقاط تهران و از طریق ایستگاه شهید صیاد شیرازی به این بوستان دسترسی پیدا کنند.

شهردار منطقه ۴ اضافه کرد: با توجه به حجم درختان و وجود بناهای تاریخی تلاش می شود تا با استفاده از کارشناسان فضای سبز طراحی های خوبی صورت گرفته و به درختان کمترین آسیب وارد شود و درختان موجود حفظ شوند.

محمددوست افزود: محدوده ۳۵ هکتاری صرفا به بوستان، فضای سبز عمومی و گردشگری اختصاص یافته است و پروانه ساخت صادر نخواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: در این محدوده ۳۵ هکتاری بوستان بالغ بر ۷۰ هزار متر بنا مانند سربازخانه و مقر فرماندهی و … وجود دارد که با هماهنگی میراث فرهنگی مقرر شده بناهایی که بافت ارزشمند قلمداد شده اند، بازسازی و برای کاربری های مورد نیاز مانند نمایشگاه، موزه، گالری و … جهت ارائه خدمات به شهروندان استفاده شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا