اجتماعی و فرهنگی

«باغ نظر» تملک و تفرجگاه عمومی تهران شد

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین مهندس مجید نوربخش، معاون امور شهری و محیط زیست  شهرداری منطقه یک با اعلام خبر فوق اظهارکرد: اجرای پروژه های بزرگ فضای سبز در منطقه یک در سال های اخیر در بستر اهداف مختلفی صورت گرفته اند که می توان به احداث بوستان های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای به منظور افزایش سرانه فضای سبز منطقه، شناسایی باغات قدیمی و در خطر تخریب برای تملک و تبدیل آنها به بوستان و تفرجگاه عمومی و درنتیجه  جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز و حفاظت از درختان کهنسال منطقه و به عبارتی تبدیل تهدیدات به فرصتها و… اشاره کرد.


وی گفت: بر همین اساس باغ نظر به مساحت ۵۵۰۰ مترمربع در ناحیه هشت منطقه یک در خیابان شهید لواسانی، خیابان مهدیزاده تملک و پس از اجرای عملیات عمرانی و فضای سبز  به بوستان عمومی و تفرجگاه شهری تبدیل شد.


 وی افزود:  عملیات عمرانی این بوستان به اتمام رسید و در حال حاضر دارای ۲ هزار و ۱۰۰ متر معبر، ساختمان اداری،فضای بازی کودکان و…است.


 به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه یک، مهندس نوربخش تصریح کرد:  با اتمام عملیات عمرانی تکمیل باغچه ها و کاشت گیاهان  آغاز شد و  در این مرحله  3 هزار و ۲۴۰ مترمربع فضای سبز با کاشت درختان چنار،  بربریس، یاس هلندی،  گلدان های نسترن،  گلدان های هفت رنگ،  ژونی پروس، اسپیره،  شیرخشت،  پامپاس گراس ایجاد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا