مدیریت شهری

ادامه عملیات اجرایی زیرگذر گلوبندک توسط سازمان مهندسی و عمران شهر تهران

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، از واگذاری عملیات تکمیل زیرگذر پیاده روی چهارراه گلوبندک به سازمان مهندسی و عمران شهر تهران خبر داد.

به گزارش شوراآنلاین و به نقل از پایگاه خبری معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران، مهندس صفا صبوری دیلمی که در حاشیه بازدید میدانی از پروژه احداث زیرگذر چهارراه گلوبندک سخن می گفت، مهمترین اقدامات باقی مانده در این پروژه زیرسطحی را شامل حفاری ورودی شرقی، اجرای مراحل نهایی اتصال به ایستگاه مترو، نازک کاری ها و اصلاحات تکمیلی دانست و یادآور شد: تکمیل زیرگذر با توجه به تجربیات ارزشمند سازمان مهندسی و عمران شهر تهران در اجرای تونل های ترافیکی به این سازمان سپرده شده است.

مهندس صبوری با بیان آنکه پروژه احداث زیرگذر گلوبندک پس از تکمیل و بهره برداری، ضلع غربی خیابان ۱۵ خرداد را از زیر خیابان خیام به ضلع شرقی آن متصل ساخته و در نتیجه مشکل تداخل تردد پیاده و سواره در خیابان خیام و چهارراه گلوبندک را برطرف می کند، یادآور شد: این معبر زیرزمینی در واقع یک زیرگذر پیاده شهری است و علاوه بر تسهیل تردد عابران پیاده، امکان دسترسی آسان به ایستگاه مترو در ضلع غربی بازار را فراهم می کند.

وی طرح احداث زیرگذر گلوبندک را شامل ترازهای منهای یک و منهای ۲ ذکر و اضافه کرد: تراز منهای یک تامین کننده دسترسی های مناسب به ایستگاه مترو ۱۵ خرداد بوده و تراز منهای ۲ مسیر اتصالی خیابان های ۱۵ خرداد شرقی و غربی را در خود جای داده است. به این ترتیب و در حالی که بازار تهران روزانه جاذب حدود ۲ میلیون نفر جمعیت شناور است، وضعیت تردد در خیابان ۱۵ خرداد به عنوان اصلی ترین مسیر ورود به بازار تهران ساماندهی می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا