اجتماعی و فرهنگیصفحه اصلی

جوابیه سازمان بازنشستگی به انتقاد عضو شورا از تعدیل نیرو در هتل شهر/ پرسنل رابطه استخدامی با شهرداری یا سازمان بازنشستگی نداشته اند

به گزارش شوراآنلاین، سازمان بازنشستگی شهرداری تهران در واکنش به صحبت های اخیر حبیب زاده عضو شورای شهر تهران درباره وضعیت پرسنل هتل شهر و انتقاد از تعدیل نیروهای صورت گرفته، جوابیه ای به سرح دیل منتشر کرد:

شرکت عمران تهاتر شهر به عنوان یکی از شرکتهای تابعه سازمان بازنشستگی شهرداری تهران در یک فرآیند شفاف و رقابتی سال ۹۸ در مزایده بهره برداری هتل شهر شرکت کرده و برنده مزایده شده است.

هدف شرکت عمران تهاتر شهر از حضور در مزایده علاوه بر سوددهی هتل، تلاش برای ارتقای کیفیت خدمات ارائه شده به بازنشستگان معزز شهرداری تهران و میهمانان مقیم هتل و همچنین حفظ و نگهداری و نوسازی ساختمان هتل شهر به عنوان یکی از دارایی های بازنشستگان شهرداری تهران بوده است.

عقد قرارداد کارکنان هتل شهر با موسسه تامین نیروی انسانی هادیان شهر صرفاً به این منظور بوده است که منافع حاصل از عقد قرارداد تامین نیروی انسانی، نصیب شرکت هادیان شهر به عنوان زیرمجموعه سازمان بازنشستگی گردد و به هیچ وجه بیانگر رابطه استخدامی پرسنل هتل با شهرداری تهران یا سازمان بازنشستگی نیست.

ضمناً عقد قرارداد با پرسنل در سال جدید  بدلیل اینکه سررسید  قرارداد فی مابین شرکت عمران تهاتر شهر با  سازمان بازنشستگی  ۳۱/۰۳/۹۹   میباشد، سه ماهه بوده است.

طبیعتاً شرکت عمران تهاتر شهر به عنوان یک بنگاه اقتصادی که طبق قانون تجارت اداره میشود و وظیفه تامین بخشی از حقوق بازنشستگان از طریق انجام عملیات کارگزاری بودجه غیرنقد شهرداری تهران را بر عهده دارد بایستی مدافع حقوق بازنشستگان باشد و با ارائه بهترین خدمات و صرفه جویی در هزینه های غیر ضرور، بیشترین درآمد را برای شرکت که تمام آن متعلق به بازنشستگان است کسب نماید.

در هتل تعدیل نیرو صورت نگرفته است، صرفاً از مجموع ۶۵ نفر نیروی شاغل در هتل شهر قرارداد ۸ نفر تمدید نشده است و عدم تمدید قرارداد نیز هیچگونه ارتباطی با تجمع اعتراضی کارکنان نداشته است.

شاهد این ادعا این است که قرارداد برخی از مدیران فعلی هتل که اتفاقاً نسبت به مدیریت وقت هتل اعتراضاتی داشته اند نه تنها تمدید شده است بلکه توسط مدیریت جدید هتل ارتقا پیدا کرده اند و با وجود اینکه درآمد هتل بدلیل شیوع ویروس کرونا کاهش چشمگیری داشته است، هیچ یک از کارکنان هتل تعدیل نشده اند.

شایان توجه است از مجموع ۸ نفر کارکنان تعدیل شده ۳نفر با سنین بالا دارای شرایط بازنشستگی بوده اند و قرارداد ۵ نفر بدلیل قصور در انجام وظایف محوله و شکایت های مکرر میهمانان مقیم هتل و عدم رضایت مسئول مستقیم تمدید نگردیده است و اتفاقاً جایگزینی برخی افراد ناکارآمد و تحصیلات غیر مرتبط با افراد متخصص موید این است هدف از عدم تمدید قرارداد، تعدیل نیرو بوده است.

شایان ذکر است، بمنظور قدردانی از زحمات پرسنلی که قرارداد ایشان تمدید نگردیده است و حمایت از ایشان، یک ماه حقوق بعنوان پاداش به ایشان پرداخت گردید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا