اجتماعی و فرهنگیصفحه اصلی

تصمیم شبانه و امضاهایی که با یک تلفن باطل شد؛ طرح ترافیک پرخطر است؟!

به گزارش شوراآنلاین، صورتجلسه شورای ترافیک تهران مبنی بر اجرای طرح ترافیک از امروز(۶ خرداد) که به امضای شهردار و رییس شورای شهر تهران، رییس پلیس راهور تهران بزرگ و حتی فرمانده ستاد مقابله با کرونا در شهر تهران رسیده بود، با تماس تلفنی شبانه وزیر بهداشت باطل شد! اتفاقی عجیب در کلاف پرپیچ و خم طرح ترافیک تهران که بارها در آستانه اجرای مجدد لغو شده است و همچنان هم قابلیت اجرا ندارد.

اظهار نظرهای متفاوت و مختلف و بعضا ضد و نقیض در خصوص اجرا یا لغو طرح ترافیک از یکسو و حساسیت های بوجود آمده در خصوص بحث طرح ترافیک از سوی دیگر در روزهای که محدودیت های کرونایی به حداقل خودش رسیده، ابهامات این موضوع را افزایش داده است.

حساسیت وزارت بهداشت و ستاد ملی کرونا در قبال سلامت مردم ستودنی است اما سوالی که در این بین مطرح است و اذهان عمومی را درگیر خودش کرده، این است که آیا باز شدن هتل ها، رستوران ها، مراکز تفریحی، آرایشگاه ها و مجاز اعلام شدن فعالیت های هنری و ورزشی، کم خطرتر از اجرای مجدد طرح ترافیک در پایتخت است؟!

عدم اجرای طرح ترافیک در روزهایی که دورکاری تمامی سازمان ها و ادارات نیز لغو شده، نه تنها تاثیر آنچنان چشمگیری بر کاهش حجم مسافران حمل و نقل عمومی نداشته، بلکه افزایش آلودگی هوای تهران را با ترافیک سنگین اکثر خیابان ها و معابر پایتخت نیز به رقابت گذاشته است!

با توجه به پیش بینی افزایش مجدد کرونا ویروس در فصل پاییز و زمستان که هم زمان با فصل اینورژن(وارونگی هوا) خواهد بود، ای کاش تدابیری اندیشیده شود برای توسعه و افزایش الزامات سخت افزاری حمل و نقل عمومی از جمله اتوبوس و واگن های مترو که قطعا فواید بیشتر و بهتری نسبت به لغو طرح های ترافیکی خواهد داشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا