اجتماعی و فرهنگیصفحه اصلی

دکتر چوبینه:مقایسه‌های آماری ابتلا به کرونا در شهرداری صحیح نیست/ ابتلای کارکنان شهرداری تهران فقط به دلیل فعالیت‌های شغلی نیست

مدیرعامل شرکت شهر سالم شهرداری تهران گفت: در طرح غربالگری کارکنان و کارگران شهرداری ۹۸ هزار نفر مورد پایش سلامت قرار گرفتند و تعداد مبتلایان به کرونا بسیار پایین بود.

به گزارش شوراآنلاین، حمید چوبینه مدیرعامل شرکت شهر سالم درباره برخی اظهارات مبنی بر بالاتر بودن آمار مبتلایان به کرونا در شهرداری تهران نسبت به آمار کشوری اظهارداشت: وقتی غربالگری در میان ۸۰ میلیون ایرانی انجام نشده است، باید نسبت مبتلایان کشور به تعداد تست‌های انجام شده محاسبه و نه کل جمعیت ایران محاسبه شود.

وی افزود: سازمان جهانی بهداشت اعلام کرده است وقتی در جامعه‌ای آمار ابتلا بالاست این به معنای انجام گسترده غربالگری کرونا در آن کشور و جدی گرفتن سیاست شناسایی بیماران است.

چوبینه یادآور شد: تا زمانی که برای همه ۸۰میلیون ایرانی آزمایش‌هایی که ارزش علمی دارند، انجام نشده، نمی‌توانیم بگوییم کدام نهادها آمار ابتلابه کرونای بالاتر یا پایین‌تری داشته‌اند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران اظهار کرد: نسبت ارائه شده بین آمار مبتلایان با کارکنان شهرداری تهران در فضای مجازی نیز صحیح نیست چرا که تنها کارمندان شهرداری حدود ۶۸هزار نفر هستند در حالی که شرکت شهر سالم علاوه بر این افراد، حدود  ۲۰ هزار نفر از جامعه کارگری شهرداری را نیز مورد غربالگری قرار داده و بخشی از تعداد مبتلایان هم به این گروه برمی‌گردد.

وی ادامه داد: مساله مهم دیگر این است که همان‌طور که شهروندان اطلاع دارند و مسوولان کشوری هم اذعان داشته‌اند، شهرداری تهران در مبارزه با کرونا پیشگام بوده و در کنار مدافعین سلامت، به ارائه خدمات شبانه‌روزی حتی در روزهایی که کشور در تعطیلات به سر می‌برد، پرداخته است.

مدیرعامل شرکت شهر سالم اضافه کرد: این فعالیت‌ها به ویژه در بخش‌هایی که مواجهه نزدیک با مردم و حتی بیماران و درگذشتگان به دلیل ابتلا به کرونا داشتند، احتمال ابتلا را بالاتر از دیگر بخش‌های جامعه می‌کند.

وی افزود: کارکنان بهشت زهرا، آتش‌نشانی، سازمان پسماند، میادین میوه و تره‌بار، شرکت شهروند، شرکت شهر سالم و بسیاری از کارکنان حوزه‌های ستادی که پیگیر رفع مشکلات و مایحتاج مردم بوده‌اند، در روزهایی که شهروندان دعوت به ماندن در خانه می‌شدند، در صف مقدم خدمت قرار داشتند و این موارد در مقایسه‌ها باید مورد توجه قرار بگیرد.

به گفته چوبینه، وضعیت تهران به دلیل شیوع گسترده کرونا خاص‌تر از دیگر شهرهای ایران است و این را باید در مقایسه یک بخش تهران با سراسر کشور هم در نظر گرفت.

وی در توضیح دلایل ابتلا به ویروس کرونا در بین کارکنان شهرداری تهران گفت: نمی‌توان همه آمار ابتلای کارکنان شهرداری تهران را به دلیل فعالیت‌های شغلی دانست و ممکن است برخی از افراد در دیگر مواجهات اجتماعی یا مکان‌هایی که حضور دارند به این بیماری دچار شده باشند.

مدیرعامل شرکت شهر سالم با اشاره به اینکه بخشی از آمار ابتلا در بین کارکنان شهرداری تهران متعلق به زمان پیش از انجام طرح غربالگری است، گفت: به نسبت ۶۶ هزار کارمندی که در طرح غربالگری کرونا مورد پایش قرار گرفتند، تعداد مبتلایان بسیار پایین بود. این هم به دلیل آن است که پرسنل شهرداری تهران ضمن ارائه خدمت، مراقبت‌های بهداشتی را بسیار بهتر از عموم جامعه مورد توجه قرار داده‌اند و توانستند از ابتلای خود و احیانا همکارانشان پیشگیری کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا