اجتماعی و فرهنگیصفحه اصلی

دستیاران در معاونت معماری و شهرسازی پایتخت مشغول به کار شدند

معاون شهردار تهران با اشاره به آغاز فعالیت دستیاران در معاونت معماری و شهرسازی گفت: دستیاران می‌توانند با بکارگیری دانش، خلاقیت و تخصص خود، نقش موثری در حوزه معماری و شهرسازی ایفاء کنند.

به گزارش شوراآنلاین، عبدالرضا گلپایگانی، معاون شهردار تهران، درباره جذب دستیاران در معاونت معماری و شهرسازی اظهارداشت: دستیاران طی یک فرایند عادلانه، شفاف و شایسته سالارانه، جوانانی مستعد و متخصص به خانواده ۶۰ هزار نفری شهرداری تهران ملحق خواهند شد.

وی با تاکید بر اینکه فاصله زیادی بین تحصیلات دانشگاهی و فضای کسب و کار وجود دارد، گفت: شرایط کاری با فضای دانشگاه دارای تفاوت بسیاری است و دستیاران باید ضمن کسب تجارب ارزنده، در عین حال بینش عمیق خود را نسبت به مسایل شهری افزایش دهیم.

معاون شهردار تهران ضمن اشاره به لزوم وجود نگاه نقادانه و ارزیابانه به حوزه شهرسازی توسط دستیاران در فرآیند اجرای کار، اظهار داشت: دستیاران باید احتیاط کنند و در مسایل روزمره شهرداری تهران غرق نشوند و آنها باید این مساله را به طور مرتب پایش کنند و اجازه ندهند که روزمرگی بر آنها حاکم شود.

گلپایگانی غرق شدن در فضای روزمرگی کاری را دارای تبعات ناخوشایندی ارزیابی و تصریح کرد: اگر قرار باشد دستیاران هم، در سیستم فعلی شهرداری تهران هضم شوند، آنها هم مشابه بدنه ای که سال‌های سال است در شهرداری تهران مشغول به کار هستند، خواهند شد، اگرچه درشهرداری تهران افراد توانمند و تحصیل کرده بسیاری در حال حاضر مشغول به کار هستند.

وی با بیان اینکه دستیاران باید نهایت اهتمام خود را به کارگیرند که در حیطه کاری خود ارتقا پیدا کنند اذعان داشت: عرصه معماری و شهرسازی از جمله حوزه هایی است که کسب موفقیت در آن به تجارب عملی وابسته است و مطالعات دانشگاهی صرف، کارساز نخواهد بود و بنابراین انتظارمی رود که دستیاران، تخصص و دانش خود را در حوزه معماری در میدان عمل به صورت بهینه اجرایی کنند.

معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران همچنین گفت: ممکن است بین ایده‌هایی دانشگاهی با فضای واقعی کار، تفاوت فاحشی وجود داشته باشد، اما این امر نباید منجر به ایجاد دلسردی شود و نیروهای جدید باید شرایطی را فراهم کنند که تخصص و دانش آنها اثر مثبتی بر تصمیم‎سازی ها و فرآیندهای اجرایی داشته باشد.

گلپایگانی با تاکید بر اینکه نمی توان انتظارداشت که دستیاران در حوزه معماری و شهرسازی انقلابی به پا کنند، گفت:اما قطعا آنها می توانند با بکارگیری دانش، خلاقیت و تخصص خود، نقش موثری در حوزه معماری و شهرسازی ایفاء کنند.

وی همچنین بر لزوم تسلط دستیاران بر قوانین و مقررات حوزه معماری و شهرسازی اشاره کرد و گفت: ضروری است دستیاران بر قوانین و مقررات حوزه معماری و شهرسازی تسلط پیدا کنند و همواره اقدامات و تصمیمات آنها مبتنی بر رویکرد ارزیابانه و نقادانه باشد.

گلپایگانی با تاکید براینکه جذب دستیاران بر اساس موازین علمی عادلانه بوده است تصریح کرد: از جمله نکات حائز اهمیت در جذب دستیاران،انطباق تخصص و دانش آنها با حیطه های کاری است، این درحالی است که در گذشته در جذب نیروها این مهم تا حدودی مغفول واقع شده است.

وی اذعان داشت: دستیاران از میان افراد فرهیخته و تحصیلکرده و از طریق آزمون علمی و کانونهای ارزیابی، صلاحیت سنجی شده اند و این فرآیند کاملا علمی و شفاف بوده است به طوری که افرادی که در حال حاضر به این معاونت جذب شده اند، هیچ رابطه سازمانی و شخصی با مدیران بالادستی نداشته و شخصا به هیچ وجه هیچ شناخت قبلی از این افراد نداشته‌ام.

معاون شهردار تهران تاکید کرد: هرچند که آنها از مسیرهای کاملا تخصصی به مجموعه ما معرفی شده اند، اما با منتخبان نهایی جلساتی برگزارکرده‌ام، تا گزینش نهایی بر اساس نیازهای واقعی مجموعه باشد و امیدوارم که دستیاران برای شهرداری تهران و شهر تهران مفید و مثمرثمر باشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا