مدیریت شهری

عضو شورای شهر تهران از منطقه ۸: تغییرات ارزشمندی شکل گرفته و فضای منطقه امید بخش است

الهام فخاری عضو و نایب رئیس کمیسیون اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران امروز، همراه با شهردار منطقه از منطقه۸ بازدید کرد و از روند اقدامات در حال انجام مطلع شد.

به گزارش شوراآنلاین و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۸، مهناز استقامتی، شهردار منطقه۸ که همراه نایب رئیس کمیسیون اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران، از پروژه‌های مختلف بازدید می‌کردند، گفت: «تمام پروژه‌‌ها با توجه به امکانات و شرایط و خواسته‌های شهروندان، تعریف شده‌اند. در همین راستا، ۲۲ پروژه ابنیه‌ای که همه آنها در مرحله اجرا قرار دارند، در نیمه اول سال جاری به بهره برداری می‌رسند. در کنار این پروژه‌ها، طرح‌های کوچک مقیاس با تعداد قابل توجهی که برگرفته از نیاز محله‌ها و شهروندان است نیز در دستور کار قرار دارد.»

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران نیز در این بازدید گفت: «امروز در خدمت مدیریت شهری منطقه ۸ تهران بودیم. روز را با ملاقات مردمی و درخواست‌های شهروندان از شهردار منطقه ۸ آغاز کردیم و بنا به پروتکل‌های بهداشتی تاکید شده، ملاقات مردمی از طریق فضای مجازی انجام شد.»

او افزود: «امروز فرصت خوبی مهیا شد تا از پروژه‌های مختلف منطقه ۸ بازدید کنیم به ویژه از فضای اجتماعی که در منطقه دنبال می‌شود. تغییراتی که در منطقه نسبت به بازدیدهای قبلی من محسوس و مشخص بود به نظرم بسیار ارزشمند است. اینجا پل سیمانی بسیار عجیب و غریب ساخته نشده ولی راه هایی برای زندگی آرام‌تر با کیفیت‌تر و تعامل اجتماعی بیشتر برای مردم توسعه پیدا کرده است.»

شهردار منطقه در ادامه بازدیدها به همراه عضو شورای شهر، که در مرکز رشد حضور یافته بودند، در خصوص ظرفیت این کارگاه‌ها گفت: «روزانه با حضور تعداد زیادی از زنان سرپرست خانوار ساکن منطقه به طور کار مستقیم، تعداد قابل توجهی ماسک تولید می‌شود که پس از استریل و بسته بندی برای استفاده شهروندان وارد چرخه بهداشتی ـ درمانی می‌شود.»

الهام فخاری نیز با تشکر از مدیریت شهری منطقه برای مقابله با شیوع کووید۱۹ گفت: «با گذشت ۲ ماه از شیوع این ویروس و با همکاری گروه‌های داوطلب، مردمی، جهادی و بخش‌هایی از نهادهای شهری، کارگاه‌های تولید و دوخت ماسک در شهرداری تهران راه اندازی شد، به طوری که سالن‌های سازمان فرهنگی و هنری شهرداری به محلی برای تولید ماسک تبدیل شده و اکنون فاصله بین تولید و تقاضای ماسک در تهران تا حدودی برطرف شده است. منطقه۸ نیز همکاری خوبی در تولید این محصول و عرضه آن به جامعه نشان داده است.»

استقامتی در بازدید از پروژه‌های منطقه با اشاره به اقدامات انجام شده و در حال انجام، گفت:«تمام تلاش ما در منطقه این است که درحوزه‌های مختلف اجتماعی، خدمات شهری، عمرانی و ترافیکی برای رفاه حال شهروندان گام برداریم و محله‌های کم برخوردار منطقه نیز در دست در الویت هستند.

فخاری، با اشاره به صحبت‌های شهردار منطقه مبنی بر توجه به محله‌های کم برخوردار، نیز گفت: «برای همه باعث سربلندی است که دکتر استقامتی، یکی از دو شهردار مناطق ۲۲گانه تهران است که توانسته نگاه اجتماعی را در منطقه بهبود دهد و خدمات برابر برای گروه‌های اجتماعی نابرخوردار فراهم کند. ضمن اینکه به ارزش آفرینی و درآمدزایی و توسعه‌های شهرسازی در چارچوب قوانین نیز توجه ویژه‌ای داشته است.»

فخاری در ادامه درباره توسعه فضاهای شهری برای ایجاد فرصت‌های شغلی و انجام فعالیت‌های اجتماعی شهروندان از سوی شهرداری منطقه ۸، افزود: «از نظر بنده فضای منطقه امید بخش است و فضای شهری خوبی به وجود آمده که مردم بتوانند از آنها استفاده کنند. این فضای شهری مناسب نیز در سایه دقت توام با پایبندی به قانون باعث ایجاد فرصت‌های جدید بدون تخلف و بدون تضییع حق مردم فراهم شده است.»

عضو شورای اسلامی شهر با اشاره به تحریم‌های یکجانبه آمریکا و دشواری مدیریت شهری در این برهه از زمان، گفت: «با وجود اینکه یکی از دشوارترین برهه‌ها و سال‌های کاری مدیریت شهری در همه شهرها به ویژه در پایتخت و مناطق شهرداری تهران به لحاظ محدودیت‌ها و تحریم‌های اقتصادی به وجود آمده، با این حال فکر می‌کنم با تمام این محدودیت‌ها توانسته‌ایم از تهدیدها، فرصت بسازیم و با در نظر رفتن ملاحظات و نقدهایی هم که درباره هر کاری ممکن است وجود داشته باشد رضایت‌مندی بیشتری از مردم را شاهد باشیم.»

در این بازدید، نایب رئیس کمیسیون اجتماعی شورای شهر به همراه شهردار منطقه۸ از پروژه‌های: مسیر ویژه دوچرخه سواری، هایپر گل بوستان آب، هایپر معلم، پارکینگ زیرسطحی شهید مدنی، باغ ایرانی، بوستان مسیل باختر، مخزن ۱۱۰۰ متر مربع، مرکز تولید ماسک و میدان حضرت قمر بنی هاشم(ع) بازدید کرده و از نزدیک در جریان پیشرفت طرح‌ها قرار گرفت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا