شورای شهر

الهام فخاری: هوشمند سازی بوستان نیاوران با تکیه بر نوآوری اجرا شود

نوآوری باید در هوشمند سازی بوستان نیاوران مد نظر قرار گیرد و با خلق فرصت های جدید، خدمات نوینی طراحی و اجرا شود.

به گزارش شوراآنلاین و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه یک الهام فخاری عضو شورای اسلامی شهر تهران در اولین جلسه هوشمند سازی بوستان نیاوران که با حضور سید حمید موسوی شهردار منطقه یک، معاونین ،مشاورین طرح و… برگزار شد با بیان مطلب فوق اظهار داشت: منطقه یک ویژگی خاصی دارد و مهارت ها و سطح توقع شهروندان آن نیز متفاوت است و باید هوشمند سازی با توجه به این شرایط و برای دنیای پسا کرونا اجرا شود و شرکت های دانش بنیان تمهیدات و روش های لازم را اتخاذ و ارایه کنند.

شهردار منطقه یک نیز دسترسی مردم به اینترنت را یکی از شاخص های ارزیابی کشورها دانست و گفت: باید در بوستان نیاوران امکانات ویژه برای دسترسی به فضای IT مورد توجه قرار گیرد و مجموعه هایی چون کتابخانه دیجیتال، فضای کسب و کار الکترونیکی،پارکینگ هوشمند و… در نظر گرفته شود.

وی افزود: به موازات حرکت به سمت شهر هوشمند باید بحث پدافند غیر عامل نیز مورد توجه باشد و خطرات آن پیش بینی شود چرا که هوشمند سازی هم تهدید و هم فرصت است.

موسوی گفت: در دوران کرونا با اجرای جلسات مجازی و استفاده از فضای IT ما را به این نتیجه رساند که می توان برای کاهش هزینه ها ، ترددها،مصرف سوخت و…این جلسات را به صورت غیر حضوری برگزار کرد و برخی از تجربیات این دوران می تواند ادامه یابد.

گفتنی است اولین جلسه هوشمند سازی بوستان نیاوران با بررسی طرح های ارایه شده از سوی شرکت مشاور برگزار و در این جلسه مشاورین ،طرح تهیه نقشه جامع فنی بوستان، هوشمندسازی روشنایی و سیستم آبیاری ، آبنمای تعاملی ، نصب کیوسک اطلاع رسانی هوشمند و… را ارایه دادند که پیشنهادات لازم جهت تغییر،جایگزینی و تکمیل برخی طرح ها ارایه شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا